ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

תיעוד מחריד: גופות הילדות הוצאו בזו אחר זו מהדירה השרופה

מחזה מזעזע: בזה אחר זה הוצאו גופות הילדות שנספו בשריפה המחרידה בי-ם. בנצי אוירינג, מפקד זק"א, הוציא את גופת הפעוטה מהדירה והתמוטט בבכי בידיי בנו • "ילדים שרופים, הריח באוויר, החזירו אותי לפיגוע בסבארו" • צפו בתיעוד הכואב

אוירינג מוציא את הפעוטה השרופה בעיניים דומעות. צילום: משה מזרחי
אוירינג מוציא את הפעוטה השרופה בעיניים דומעות. צילום: משה מזרחי

כשדמעות זולגות מעיניו, הוציא בנצי אוירינג, מפקד זק"א מחוז ירושלים, את גופת התינוקת בת השנתיים מהדירה השרופה, בה נספו אם וארבע בנותיה באירוע שהחריד הערב (ראשון) את המדינה.

גופה אחר גופה, אם וארבע בנותיה - שתי נערות בנות 12, ילדה בת 7 ופעוטה כבת שנתיים, טופלו על ידי מתנדבי זק"א בדירה השרופה בדרך חברון בירושלים. האם, כבת 36 נמצאה במרפסת הבית כשהיא ללא רוח חיים, ארבע בנותיה נמצאו בחדר נעול כשהן שרופות וללא רוח חיים.

(צילום: דביר עדני, דיווח ראשוני בפייסבוק)

בשעות אחר הצהרים (א') הוזעקו כוחות ההצלה והביטחון לדירה שבקומה החמישית, לאחר ששכנים דיווחו על שריפה בדירה. לוחמי האש פרצו את דלת הבית וכיבו את האש. האם כבר הייתה ללא רוח חיים וצוותי מד"א ואיחוד הצלה ניסו לבצע פעולות החייאה בילדות אך לאחר זמן קצר נקבע מותן.

גם מתנדבי זק"א הרגילים למראות זוועה מזה שנים, הרגישו שהפעם זה שונה. "זה הזכיר לי את הפיגוע במסעדת סבארו במרכז העיר" אומר ל'בחדרי חרדים' נתן קניג, מתנדב זק"א זה כ-20 שנה. "הסיטואציה כולה, ילדים שרופים, הריח באוויר, המראות הקשים החזירו אותי שנים אחורה לפיגוע בסבארו".

בפיגוע הקשה במסעדת סבארו בשנת 2001, נרצחו 15 ישראלים בהם שבעה ילדים ו-140 נפצעו.

בנצי אוירינג, שבימי חייו ראה וטיפל באין ספור אסונות קשים, לא יכל הפעם להחזיק מעמד ובבכי תמרורים התמוטט בידיים של בנו יחיאל, המתנדב אף הוא בזק"א.

אב המשפחה הגיע למקום זמן קצר לאחר האירוע הקשה. כוחות ההצלה שהיו במקום לא אפשרו לו להכנס אל הבית ובתחילה אף לא עדכנו אותו בתוצאות האסון. רק לאחר זמן, כשאל המקום הגיע רבו, הוא עודכן על הזוועה שהתחוללה בביתו.

אוירינג מוציא את הפעוטה השרופה בעיניים דומעות. צילום: משה מזרחי

במשטרה טרם סיימו את החקירה ועדיין לא קבעו את נסיבות המוות, אך על פי ההערכות, האם שרפה למוות את ארבע בנותיה. על פי הפרסום בערוץ 10, לאם, שעלתה עם משפחתה לפני עשור מצרפת לישראל, יש רקע פסיכיאטרי ובדירה אף נמצאו כדורים פסיכיאטריים.

בנוסף, לפני שלושה חודשים האם התקשרה לשירותי הרווחה וביקשה סיוע בשמרטפות. במחלקת הרווחה בעירייה השיבו כי הם לא מספקים שירותים כאלה והזמינו אותה לעירייה כדי לקבל שירותים נוספים. המשטרה בודקת האם יש בשיחה זו כדי לרמז על הטרגדיה.

(צילום: דוברות כב"ה)










בכיבוי אש סיכמו את האירוע הקשה: "בסביבות השעה 16:30 התקבל דיווח בחדר המבצעים של כבאות והצלה תחנת ירושלים על עשן העולה מדירה ברחוב דרך חברון. ארבעה צוותי כבאות והצלה שהוזנקו למקום, הגיעו לזירה תוך זמן קצר מאוד והבחינו בעשן קל הבוקע מדירה נעולה בקומה השישית. לוחמי האש נכנס לדירה דרך המרפסת, ונתקלו בגופת אישה מוטלת על הרצפה ללא רוח חיים - ללא פגיעות אש ועשן.

"לוחמי האש נכנסו לדירה והחלו בסריקות, לאחר זמן קצר, הגיעו לחדר נעול ממנו יצא עשן סמיך, הצוותים פרצו לחדר, שהחל לבעור עם פתיחתו בעוצמה רבה. על הרצפה איתרו הצוותים ארבעה ילדים שנפגעו קשות מהאש והעשן. לוחמי האש חילצו באופן מיידי את הילדים לשם ביצוע פעולות החייאה, אך למרבה הצער, עקב הפגיעות הקשות מהם סבלו הילדים, מותם נקבע ע"י מד"א בתוך זמן קצר".

ממלא מקום ממ"ז כיבוי אש ירושלים, טפסר ניסים טויטו, אמר: "מדובר באירוע טראגי שגבה את חייהם של חמש נפשות. לוחמי האש פעלו בזירה קשה, זירה מהקשות שראינו בירושלים בשנים האחרונות, ומהטראגיות ביותר שלוחמי האש בירושלים פגשו. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחה על האובדן הקשה. מערך הכבאות במחוז ירושלים, כואב את כאבם ומתאבל איתם ביחד על האסון הנורא".
שריפה בירושלים בנצי אוירינג זק''א פיגוע בסבארו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד