י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

עלילות טראמפ ביומיים האחרונים: ישראל, פוטין והיריבים שהפסידו

נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ מקווה שראש הממשלה בנימין נתניהו יגיע לטקס ההשבעה שלו בעוד 20 יום בארה"ב. במקביל, טראמפ מתחנף לנשיא רוסיה ומברך גם את יריביו • עלילות טראמפ בימים האחרונים

דונלד טראמפ (רויטרס)
דונלד טראמפ (רויטרס)

נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ מקווה שראש הממשלה בנימין נתניהו יגיע לטקס ההשבעה שלו בעוד 20 יום בארה"ב. עם זאת, על רקע החקירה הקשה המצפה לנתניהו בימים הקרובים, כלל לא בטוח שיוכל לפנות זמן מהלו"ז העמוס שלו לנסיעה שכזו, אלא אם כן יחליט שדווקא כדאי לצאת להתאוורר קצת מהתסבוכת אליה נקלע באוויר האמריקני של וושינגטון.

ובחזרה לטראמפ. הנשיא הנבחר אמר במסיבה לציון השנה הלועזית החדשה כי ארה"ב חייבת להגן על ישראל. לדבריו, הוא האזין לנאומו של שר החוץ ג'ון קרי ודבריו לא היו הוגנים כלפי ישראל. "ישראל חשובה מאוד בעבורי", אמר.

מקור המקורב לצוות המעבר של הנשיא הנבחר אמר ל"ניו יורק פוסט", כי יועציו של טראמפ מבקשים מנתניהו להשתתף בטקס ההשבעה ב-20 בינואר או לארגן פגישה בין שני האישים עוד לפני כן. המקור הדגיש כי נתניהו וטראמפ משוחחים כל העת וכי נתניהו שוקל להגיע לטקס ההשבעה של הנשיא הנבחר.

לפי הדיווח בניו יורק פוסט, שציטט מקורות בצוות חילופי השלטון, "הצוות, בראשות חותנו של טראמפ, ג'ראד קושנר, דוחקים באופן אגרסיבי בנתניהו ורוצים בנוכחותו בחגיגות ההשבעה ב-20 בינואר". מקור מסר לעיתון כי "השניים מדברים כל הזמן, ונתניהו מדבר על האפשרות של להגיע להשבעה".

מאז הבחירות הלך והתהדק התיאום בין נתניהו לטראמפ, ולאחר שעברה ההחלטה במועצת הביטחון של האו"ם, הבהיר נתניהו כי הוא מצפה לעבוד עם ממשל טראמפ. כזכור, מיד לאחר שהתקבלה החלטת מועצת האו"ם צייץ טראמפ "ישראל, היי חזקה, ה-20 בינואר מתקרב!".

ביום שישי צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו ברכה לשנה החדשה. טארמפ איחל שנה טובה לכולם, "בכלל זה לאויבים הרבים שלי, ולאלה שנאבקו בי והפסידו ולא יודעים מה לעשות בנוגע לזה", כתב טראמפ.

במקביל, על רקע הטענות החוזרות ונשנות על התערבותה של רוסיה בבחירות בארה"ב ועל היחסים הקרובים מדי בין טראמפ לנשיא פוטין, שביח טראמפ את הנשיא הרוסי על כך שבחר שלא להתגרות חזרה בנשיא אובמה, עם החלטתו שלא לגרש דיפלומטים אמריקנים מרוסיה בתגובה לגירוש הדיפלומטים הרוסיים מארה"ב.

"זה היה מהלך נהדר מצד פוטין להמתין. תמיד ידעתי שהוא אדם חכם", כתב טראמפ. כזכור, בשבוע שעבר הורה אובמה לגרש 35 דיפלומטים רוסים החשודים כמרגלים, ולהטיל סנקציות על סוכנויות ביון רוסיות בשל מעורבותן לכאורה בפריצות במהלך מערכת הבחירות האחרונה.

פרשנים בארה"ב הסבירו כי המהלך הלא צפוי של פוטין, שלא לגרש בתגובה דיפלומטים אמריקנים, מראה על חוזקה נגד אובמה ועל כך שפוטין "לא סופר" את הנשיא האמריקני המכהן וממתין לכניסתו של טראמפ לבית הלבן, אז הכל ייראה אחרת.
דונלד טראמפ בנימין נתניהו ולדימיר פוטין טקס השבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד