י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

סימון בטוש יכול להציל אתכם מרמאות במוסך

מה עליכם לעשות כדי לדעת שבעל המוסך לא סובב אתכם, ומחר תמצאו את עצמכם בבית משפט? לגזור ולשמור / אבי איתן

סימון בטוש יכול להציל אתכם מרמאות במוסך

שילה ואייל ברק רק רצו להחליף רצועת טיימינג במכונית הרנו מגאן שלהם ולא תיארו לעצמם שייאלצו למצוא את עצמם באולם בית המשפט לתביעות קטנות בנתניה בניסיון לקבל פיצוי מהמוסך שרימה אותם. למרות שהתבקש להחליף להם סט טיימינג באוטו בסט מקורי – החליף בעל המוסך את הסט הקיים בסט מזויף. הסט המזויף גרם לכך שבמהלך נסיעה שגרתית פתאום נכבה המנוע של הרכב ולא ניתן היה להפעיל אותו מחדש. בני הזוג פנו לבית המשפט והצליחו להוציא מבעלי המוסך סכום של 8,841 שקלים בתוספת 600 שקל הוצאות משפט.

עבור רבים מאוד מבעלי כלי הרכב, אין את הסבלנות ואת המשאבים לפנות לבית המשפט במידה והמוסכניק מרמה אותם. רבים מאוד לא יכולים גם לשים את האצבע על האופן שבו עובדים עליהם במוסך, אבל בהחלט חושדים שכך נעשה. מסתבר, שלחשד הזה יש רגליים – בטח כאשר מדובר על מוסך שלא נמצא בפיקוח, במוסך של חאפרים.

"אם מדבר במוסך לא מפוקח, יש כאלה – ומדובר ברמאים שמראים כאילו הם מחליפים חלקים באוטו, אבל בעצם לא מחליפים כלום. זו רמאות והונאה שפוגעת בשמו הטוב של ענף שלם. אני משער ומקווה שבבלמים ייקחו פחות סיכונים, אבל בכל מה שנוגע לשמן ולפילטר שמן – נורא פשוט לרמות. לוקחים את הרכב, מכניסים אותו פנימה, הלקוח לא רואה – מוציאים את הרכב החוצה מבלי שעשו מאום", מסביר מיקי גולדנברג, מנהל מרכז שיווק ושירות שברולט בירושלים, סיגמא מוטורס . לדבריו, רוב המוסכים לא רמאים, אבל צריך מאוד לשים לב לאפשרות הזאת שקיימת.

שיטה נוספת היא להחליף חלק שממש לא זקוק להחלפה. כאן, כבר מדובר בתחום שקשור למרווח האמון שבין בעל הרכב לבעל המוסך ולשאלה האם כשהמוסכניק אומר לך שצריך להחליף חלק מסוים אתה בוטח בו באופן מלא או לא – במוסכים גדולים שיש בהם הרבה תנועה אין צורך וזמן להתעסק עם דברים כאלה. המוסכניק גם יכול לעבוד על הלקוח ולתת לו מחיר מופקע עבור חלקים שהוא מספק לו ולגבות מעבר לתקן על שעות העבודה..

איך לקוח מתמודד עם הדברים האלה?

"כשאתה מגיע למוסך – קודם כל, בקש הצעת מחיר עוד לפני הטיפול. עצם הבקשה מראה שאתה צרכן חכם שייעשה השוואת מחירים ושאתה לא פראייר. אם אתה עושה השוואת מחירים, המוסך צריך לדאוג לכך שהמחיר יהיה סביר ויעשה הנחה כבר בהצעת המחיר", הסביר גולדנברג. לדבריו, הצעת המחיר גם מאפשרת ללקוח לבחון את השעתונים, את המחירים הקבועים של תעריפי העבודה. עוד ציין כי חשוב מאוד לוודא שהצעת המחיר אינה נכתבת בכתב יד "על סמך הפרצוף שלך", כלשונו.

לאחר מכן, חשוב לבדוק שלחלקים שמתקינים בתוך הרכב ולשמן יש מספר קטלוגי שמתאים לדרישות היצרן. "אם תתקן ב'מוסך מדרכה' ותרצה אחרי זה לקבל אחריות מהיצרן על קלקול שיש לך בתקופת האחריות – תצטרך להוכיח שעשית את הטיפולים לפי דרישות היצרן. אם באת ושמת שמן ולא כתוב בדיוק איזה שמן שמו – היצרן לא יכול לדעת האם שמת את השמן שהוא דרש ולכן לא ייתן אחריות. ויצא שכרך בהפסדך".

ומה אפשר לעשות כשאתה מגיע לקחת את הרכב כדי לוודא שבאמת נעשה בו טיפול טוב?

"הדבר הראשון הוא לשים לב שהרכב בכלל זז מהמקום שבו הוא עמד. הנוכלים האמיתיים עלולים בכלל לא להזיז את הרכב מאז ששמת אותו במוסך. יש נוכלים שאין להם בושה ונותנים ללקוח לקחת אחרי הצהריים את הרכב מהמקום שבו הוא שם אותו בבוקר", הסביר גולדנברג.

בדיקה נוספת שמומלץ לעשות היא בחינת הצבע של השמן החדש. בדיקה זו טובה ברכבי בנזין ולא ברכבי דיזל. "בסיום טיפול אמור להיות צבע השמן של הרכב, כשזה לא רכב דיזל, צלול ומעט יותר כהה משמן זית. כשהשמן יגיע לטיפול הוא יהיה שחור לחלוטין כי אחד התפקידים של השמן הוא לנקות את הפיח מהבוכנות של הרכב. לבדוק את השמן בסיום הטיפול. אם השמן שלך שחור אחרי הטיפול – לא החליפו לך שמן", ציין גולדנברג.

עצה נוספת שהוא נותן, למי שבאמת חושש שלא יחליפו לו את החלקים שביקש, היא לסמן את החלקים בטוש. "אתה יכול גם לסמן בטוש את הפילטר שמן שלך. אתה צריך לזחול מתחת לרכב, או אחרי שמרימים אותו במוסך – לסמן בלי שישימו לב. אחרי הטיפול תבדוק אם הסימון קיים או לא. אם הוא קיים – כנראה שהפילטר הוא אותו פילטר", הסביר והוסיף שאם לקוח יבקש מהמוסכניק שישאיר את החלקים הישנים בתוך הרכב – תהיה התייחסות רצינית יותר אליו כאל כזה שבודק את עבודת המוסך. "מחליפים לך בלמים – תבקש שישאירו לך את החלקים ברכב. ברגע שתעשה את זה – קודם כל אתה גורם למוסך להבין שאתה מבין עניין ושאתה רוצה לבדוק אחרי כן את העבודה שהזמנת. ברגע שביקשת את זה יצרת סוג של הערכה מצד המוסכניק. הוא יכבד אותך יותר ולא ייקח סיכונים".

לפרטים>>
סיגמא מוטורס מוסך מראה במוסך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד