ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

מותר או אסור? אייפון נגנב ממתנדב בהפגנה

מתנדב שהוזעק לטפל במספר מפגינים שנפגעו ממכתזית בהפגנה בכיכר השבת בירושלים, לא העלה בדעתו שבזמן הטיפול הרפואי יילקח מכשיר האייפון שלו ע"י בחורים חסידיים - במטרה למנוע ממנו את השימוש בטלפון המחובר לאינטרנט • בעזרת מכשיר האייפד שברכבו, הצליח ש' לאתר את הטלפון ולהשיב אותו לידיו • מה דעתכם?

אייפון על רקע הפגנה. אילוסטרציה
אייפון על רקע הפגנה. אילוסטרציה

 

מותר או אסור לגנוב אייפון כדי למנוע חטא? בהפגנות אמש (ד') בכיכר השבת בירושלים בעניין הגיוס לצה"ל נגנב למתנדב הצלה שהגיע לטפל בנפגעים, מכשיר האייפון. למזלו, התוכנה שמגלה את המיקום הביאה לסגירה על שני הגנבים - בחורים חסידיים.

ש. מתנדב איחוד הצלה שהוזעק לטפל במספר מפגינים שנפגעו ממכתזית, לא העלה בדעתו שדווקא בזמן הטיפול הרפואי ייגנב מכשיר האייפון שלו ע"י מפגינים. זאת, במטרה למנוע ממנו את השימוש בטלפון המחובר לאינטרנט. בעזרת מכשיר האייפד שברכבו, הצליח ש' לאתר את הטלפון החכם ולהשיב אותו לידיו.

בשיחה עם "בחדרי חרדים" סיפר ש': ״בשעות הערב קיבלתי קריאה במירס לבוא ולטפל במספר מפגינים שנפגעו ממכתזית של המשטרה במהלך הפגנה בכיכר השבת. יצאתי לשם התחלתי בטיפול רפואי בנפגעים, כשסיימתי את הטיפול, אני מגלה שמכשיר האייפון שלי נעלם, שאלתי אנשים שעמדו בסמוך אם הם ראו אייפון אך כולם השיבו בשלילה״.

״די נלחצתי" מספר ש' ל"בחדרי חרדים". "באייפון יש לי חומרים רבים של העבודה, וקבצים חשובים. התקשרתי לטלפון מספר פעמים אך לא היה מענה.

"ברכבי יש מכשיר אייפד שבאמצעותו ניתן לאתר את מיקום הטלפון. בדקתי את המיקום וראיתי שהוא נמצא באזור כיכר השבת. קראתי לכמה מחבריי וכך רכובים על אופנועים התחלנו לבצע חיפוש באזור, בהתאם למיקום. התוכנה הראתה כי המכשיר זז באיזור הסימטאות אבל עדיין באיזור כיכר השבת. לאחר חיפוש אינטנסיבי של כחצי שעה, הצלחנו למקד את המיקום במדויק.

שני בחורים חסידיים שראו אותנו מחפשים החלו לברוח מאיתנו במהירות, כשהם קלטו ש"עלינו עליהם" והבנו שהם אלו שלקחו ממני את האייפון - מתוך מה שנראה כרצון למנוע ממני את השימוש בסמארטפון מסיבות רוחניות. השניים שאין להם ברירה, הם זרקו לכיווננו את האייפון, ונסו על נפשם״.

ש' סמך להיווכח שהאייפון לא ניזוק. "זה היה מרדף של חצי שעה, כשבמשך כל הזמן הזה אני בלחץ לגורל הקבצים החשובים שבמכשיר, אבל העיקר שכעת המכשיר בידי ב"ה, והכל בא על מקומו בשלום" סיכם ש' את האירוע.

בתקופה האחרונה ישנם פרסומים מסיתים, גם במודעות רחוב וגם באמצעות תופעת הקלפים לילדים שנחשפה ב'בחדרי' - משחק שמגיע מחו"ל ובו ילדים אוספים קלפים ועליהם סיסמאות נגד מחזיקי סמארטפון.

הפגנה סמארטפון המאבק בטכנולוגיה אייפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד