י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

עונש קל בלבד לרוצח אלכסנדר לבלוביץ הי"ד

בית המשפט גזר 18 שנות מאסר לרוצח אלכסנדר לבלוביץ הי"ד, שנרצח בפיגוע שפתח את גל הטרור הנוכחי

אלכסנדר לבלוביץ הי"ד על רקע רכבו. צילום: אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים
אלכסנדר לבלוביץ הי"ד על רקע רכבו. צילום: אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים

18 שנות מאסר נגזרו על המחבל עבד דוויאת, שרצח באמצעות יידוי אבנים את אלכסנדר לבלוביץ הי"ד בליל ראש השנה תשע"ו, בפיגוע שפתח את גל הטרור הנוכחי.

המחבל, תושב צור באחר, הגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות, לפיו יודה בהריגתו של לבלוביץ הי"ד במהלך יידוי אבנים על כלי תחבורה, אך הוא לא הואשם ברצח. בנוסף, המחבל חוייב לשלם פיצויים לילדי המנוח בסכום של 100 אלף שקל.


רפ"ק יגאל אלמליח, ראש מחלק חקירות בימ"ר ירושלים מתייחס למורשע לאחר מעצרו

אלכסנדר לבלוביץ' הי"ד, בן 64 מירושלים, נרצח לאחר שמחבלים יידו אבנים לעבר רכבו בשכונת ארנונה שבירושלים. לבלוביץ' חזר לביתו מארוחת החג עם שתי נוסעות נוספות ברכב, בנות 25 ו-50, כאשר הרכב הותקף באבנים ובשל כך איבד שליטה, לקה באירוע לבבי והתנגש בעמוד. מותו נקבע בבית החולים.

בכתב האישום המתוקן בו הודה המחבל אין סעיף רצח, אלא נקבע כי עבר עבירה של הריגה, עבירת יידוי אבן לעבר כלי תחבורה, עבירה של חבלה חמורה, עבירה של הצתה ועבירה של הפרעה לשוטר. פיגוע? טרור? כנראה שלא.

הוסכם בין פרקליטות ירושלים לבין עורך הדין, כי המחבל ישלח לתסקיר שירות המבחן בשל גילו. בעניין העונש סוכם כי יוטל עליו עונש של 18 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי.

עו"ד ליזו וולפוס, מפרקליטות מחוז ירושלים אמרה כי המחבל, עבד דוויאת, הורשע בעבירת הריגה בכך שידה אבן על רכבו של המנוח אלכסנדר לבלוביץ הי"ד וגרם למותו. "העונש שיגזר על הנאשם, 18 שנות מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי הוא עונש חמור והוא כמעט העונש המרבי שניתן להטיל בגין עבירת הריגה" אמרה, "מדובר בעונש חמור המשקף את חומרת המעשה והתוצאה הטראגית".

יצויין כי זהו הנאשם השני אשר מורשע במסגרת פרשה זו, ומשפטם של שלושת הנאשמים הנותרים, ימשיך להתנהל כמתוכנן.
אלכס לבלוביץ פיגוע יידוי אבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד