י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

יוצאים למאבק: מחר שביתה בעיריית ירושלים

משרד האוצר טרם העביר את התקציב לירושלים לשנת 2017, ומטה המאבק הודיע על שביתה כוללת של כל שירותי העירייה, למעט מערכת החינוך

ניר ברקת, צילום: מרים אלסטר, פלאש90
ניר ברקת, צילום: מרים אלסטר, פלאש90

ממחר שביתה בירושלים: בשל העובדה שמשרד האוצר טרם העביר את התקציב לירושלים לשנת 2017, הודיע מטה המאבק למען ירושלים, כי החל ממחר (ראשון) יושבתו כל שירותי העירייה ברחבי העיר, למעט מערכת החינוך שתפעל כסדרה, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

למטה המאבק למען ירושלים שותפים: עיריית ירושלים, ההסתדרות, ארגון ההורים והמינהלים הקהילתיים ברחבי העיר.

ביום א' בשעה 8:30 תתקיים באולם מועצת העיר אסיפת מחאה של מטה המאבק למען ירושלים בהשתתפות ההסתדרות, חברי מועצת העיר, מנהלי העירייה ועדי ההורים והמינהלים הקהילתיים, בה יפורטו המשמעות של אי העברת התקציב לירושלים: פיטורי עובדים רבים ופגיעה קשה בשירותים הניתנים לתושבי העיר. בשעה 10:00 יתקיימו צעדה והפגנה של עובדי ותושבי ירושלים מול ישיבת הממשלה.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת קרא לשר האוצר להתערב אישית באופן מיידי בהעברת התקציב לירושלים ולמנוע סבל רב לתושבי העיר: "בירת ישראל עומדת בפני משבר חמור שעלול להביא לקריסה כללית של השירותים בה. ללא הסיוע הממשלתי הנדרש כל ההישגים הרבים אליהם הגענו בשנים האחרונות ירדו לטמיון. בזמן שאויבי ישראל מנסים להחליש את מעמדה של ירושלים, אנחנו מצפים ממשרד האוצר להתייצב לצדנו ולהעניק לנו את הגיבוי והתמיכה הנדרשים, ולא תירוצים. ירושלים צריכה לקבל את התקציבים הראויים לה בדרך המלך ומבלי שתיאלץ לחזר אחר הפתחים כמקבצי נדבות".

יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דני בונפיל הוסיף כי "בעקבות הודעת הנהלת העירייה כי תאלץ לפטר מאות עובדים בשל העדר התקציב שמשרד האוצר ממאן להעביר, החלטנו בהסתדרות מרחב ירושלים להיאבק בחומרה נגד הניסיון לפטר עובדים ונגייס למאבק את כל וועדי העובדים בירושלים".

יו"ר ארגון ההורים פז כהן ציין כי "מערכת החינוך העירונית מתנהלת ללא תקציב מה שמפיל נטל כבד על ההורים והספקים. 3,600 כיתות חסרות בעיר, תכנית ציל"ה ותכניות נוספות לא מתוקצבות וההורים משלמים מכיסם על השירות שאמור להיות ממומן מכספי המדינה. המצב הנוכחי פוגע באופן ישיר בחינוך ילדי ירושלים"

נציג המינהלים הקהילתיים בשכונות, יהודה בן יוסף ציין כי "החברה האזרחית בירושלים קוראת לראש הממשלה ולשר האוצר להיכנס לעובי הקורה במשבר התקציבי בירושלים. ירושלים העיר הגדולה בישראל, כעשירית מאוכלוסיית הארץ, בירת ישראל, לא יכולה להידרדר בשרותים הבסיסים לתושביה. ממשלת ישראל חייבת לאפשר חיים נורמליים בעיר ירושלים ולתת את התקציב הדרוש לקיומה של העיר".

כזכור, בחודשים האחרונים לאחר מו"מ בין עיריית ירושלים לבין משרד האוצר הסכים שר האוצר כי מענק הבירה לירושלים יעמוד בשנה זו על 800 מיליון ₪. הבטחה זו שניתנה על ידי שר האוצר נותרה ללא כיסוי והסכום לא הועבר. כמו כן, טרם אושר המתווה העירוני לבניית 1,000 כיתות לימוד הכרחיות לתלמידי העיר. אי העברת התקציב לירושלים פוגעת באופן קשה בשירותים הבסיסיים של קרוב ל-900 אלף תושבי העיר ומיליוני מבקריה ואוהביה, תיאלץ להביא לפיטורי עובדים רבים ומשדרת דווקא בעת זו מסר נורא לפיו משרד האוצר מפקיר את בירת ישראל.
שביתה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד