י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

נדיר: מאמר 'השקפה' של גפני ב'ישראל היום'

לאחר שהותקף ש'לחרדים אין עמדה מדינית', ח"כ משה גפני כותב באופן נדיר, מאמר על ההשקפה של 'דגל התורה' לעיתון 'ישראל היום' • המאמר בפנים

משה גפני, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
משה גפני, צילום: יונתן זינדל, פלאש90

מאמרו של פרופ' אמנון רובינשטיין ('ישראל השבוע' - ביום ששי האחרון) בונה תלי תלים של הלכות, ומכניס פיל בחור של מחט, כשהוא קובע א. החרדים לא מביעים עמדה מדינית. ב. אמורה להיות לחרדים עמדה של "אל תעלו בחומה" וג. הסיבה שהם לא מביעים דעה- כי מקבלים הטבות מופלגות.

ביהדות החרדית קיימות דעות שונות בנושא המדיני. עמדתה של תנועת דגל התורה שהוקמה ע"י מרן הרב שך זצ"ל היתה ברורה ובאה לידי ביטוי בנאומיו המפורסמים, ואנו, תלמידיו, מביאים עמדה זו פעם אחר פעם: קידום תהליך מדיני זהיר, כמי שמצויים בכפר גלובאלי קטן לא להתעמת עם ארה"ב ומדינות ידידותיות אחרות. ישובים חרדים ביו"ש הוקמו, לא משום אידיאולוגיה התנחלותית, אלא מחוסר מקום מגורים ומניעת מגורי חרדים בישובים שונים בתוך הקו הירוק.

רק לאחרונה בנאום בכנסת שבו נכח ראה"מ פניתי אליו שלא להתלהם ולא ללכת אחרי הימין הקיצוני והשמאל הקיצוני ,וכך גם חבריי בנאומיהם.

רובינשטיין כשר וח"כ לשעבר, יודע זאת ומביע משאלה כי לא נלך עם הימין לקואליציה, ונביע את עמדתנו האידיאולוגית בניגוד לטובת הנאה שלדבריו אנו מקבלים מהם.

ובכן, בנאומי בכנסת לפני כשבועיים לאחר אמירה של נואם קודם שהארץ היא שלנו, אמרתי שהתורה קבעה שהארץ היא שלנו רק "אם בחוקותי תלכו" ואם לא, הערבים היו לפנינו. בסדרי העדיפות שלנו היהדות קודמת לאידיאולוגיה המדינית, שאילולא היותה מדינה יהודית, אין לנו זכות על הארץ הזאת.

נכחתי בפגישה של יצחק רבין בהיותו שר בטחון אצל מרן הרב שך זצ"ל בתקופת התרגיל שניסה להעביר שמעון פרס המנוח, והרב שך אמר לרבין כי בתקופת גירוש ספרד, אחת התקופות הקשות ביותר לעם היהודי, אבדו לעמנו המשכילים - אלו הבטוחים שהם מבינים הכל, ומי שנותר והמשיך את קיומו של העם היהודי, הם המסורתיים עם האמונה התמימה והפשוטה, ומכיון שהציבור המסורתי היום נמצא בימין - לכן אנו הולכים איתם. הרב שך שהיה מתון מדינית הביא זאת לידי ביטוי בנאומיו הרבים והמפורסמים, כך הורה לנו, וכך כאמור, בשיחה המדוברת, הסביר את ההחלטה ללכת עם הימין.

אמנון רובינטיין בהסברו העלוב להליכתנו עם הימין, כותב: "החרדים זכו להטבות רבות, שעלותן הכספית אינה ידועה לציבור, ולאחרונה העניקה הכנסת העדפה מתקנת במינויים ממשלתיים לחרדים , וכו'.

רובינשטיין היה שר החינוך והוא יודע שהילדים החרדים מופלים לרעה עד היום בתקצוב השוטף בכל סעיפי התקציב, וזאת בניגוד לחוק, אך אין גם צורך להתאמץ בספרי התקציב כשאפשר לבקר במוסדות החינוך החרדיים ולראות בעיניים מבנים שאינם ראויים לאיכלוס תלמידים .

אבל אמנון רובינשטיין מתעלה על עצמו בכותבו: "הכנסת נתנה העדפה מתקנת לחרדים במינויים ממשלתיים". כל מי שמגיע למשרדי ממשלה יודע האם קיים פקיד או פקידה חרדים ביחס לגודלם באוכלוסיה או בכל יחס אחר, אבל את רובינשטיין העובדות אינן מבלבלות, במידה והן נוגדות את עמדתו והמסר שמבקש להעביר.

חוק 'העדפה מתקנת' עבר במליאת הכנסת פה אחד, ואולם מאמר הסתה דוגמת מאמרו זה מרחיקה את הציבור החרדי מהשמאל ת"ק על ת"ק פרסה.

לנו הפוליטיקאים ביהדות התורה ברור לחלוטין כי שותפות שלנו עם השמאל היתה מביאה לנו הטבות מפליגות וחקיקה דתית רבת ערך מכיון שהשמאל יודע ויכול לתת את מה שהימין איננו מסוגל, אולם ההוראה ללכת עם הימין נובעת מכיון שאנו שותפים של הציבור המסורתי, גם במחיר של פגיעה בתקצוב ילדינו, ודברים נוספים כאמור.


משה גפני דגל התורה ישראל היום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד