י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

כבר כאן: הסמארטפון הצבאי החדש • צפו

שלל חידושים בסמארטפון הצבאי המשוכלל שהושק: וואטסאפ צבאי לצד יישומונים ואפליקציות • צפו

הסמארטפון הצבאי החדש: צילום: דובר צה"ל
הסמארטפון הצבאי החדש: צילום: דובר צה"ל

הסמארטפון הצבאי החדשני כבר כאן: יותר מעשור מאז הופיע הטלפון הנייד המוצפן "ורד הרים" ושנים לאחר שהטלפון החכם נכנס לחיינו האזרחיים, הצליח צה"ל להשיק, יחד עם חברת מוטורולה, סמארטפון צבאי מוצפן העובד עם אפליקציות מבצעיות ייעודיות.

כחלק מתפיסת 'צה"ל רשתי', בה כלל היחידות הצבאיות מחוברות למערכות מחשב וטאבלטים, אגף התקשוב פעל גם לפיתוח מערכת מאובטחת העומדת בתנאי סביבה קשים, שיכולה להעביר מידע מסווג לשדה הקרב עד רמת המ"מ.


הסמארטפון הצבאי החדש: צילום: דובר צה"ל

למעשה, המערכת אפשרה לצה"ל לקפוץ מדור 1.5 לדור הרביעי, שישמש את צה"ל גם בשנים הבאות עם ההתפתחות הטכנולוגית ההולכת וגוברת. טכנולוגיית 'ורד הרים' הייתה מתקדמת מאוד והוכיחה את עצמה בשנים האחרונות, אך יכולותיה מוגבלות יחסית ל-2017.

המערכת פותחה תוך שימוש בתשתיות אזרחיות, שתאפשר בבוא הים לשדרגה באופן קל יחסית, ובה ניתן למצוא ענן של אפליקציות שיקרא ops store, מלשון operational store בו שואף צה"ל להנגיש את כל עושר המידע למשתמשים הניידים.

"אנחנו מספקים תשתית שתיתן לכל מפקד בכף היד שלו את האינטרנט המבצעי. התוכניתנים שלנו מפתחים אפליקציות בסטנדרטים אזרחים עם כלי מדף ידועים ובמהירות. כמו לדוגמה "וואטסאפ מבצעי", סיפר בעבר ראש הפרויקט סא"ל עידו הלשטוק, "טכנולוגית העברת צילום והעברת תמונה בקבוצות, שליחה וקבלת וידאו ושליחת מיקום. אפשר רק לדמיין איזה שינוי תרבותי אפליקציה כזו תחולל בצבא".

באגף כבר עובדים על אפליקציות נוספות שיכנסו בשנים הקרובות לשימוש, כמו למשל יישומון לרופא הקרבי שיאפשר לו לקחת דגימות דם ולשדר את התוצאה לאחור, לקבל נתונים על התיק הרפואי של הפצוע ולמעשה להיטיב את הטיפול בו - ולהציל חיים.

"המערכת תתפתח ותשתפר לאור הצרכים של המשתמשים שלנו. היישומים הללו יובילו לשינוי תרבותי, גם בשגרה וגם בחירום, וישפרו באופן משמעותי את יעילות צה"ל", סיכם סא"ל הלשטוק.
צהל סמארטפון סמארטפון צבאי ווטסאפ צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד