ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

לקוחות האינטרנט חסכו 240 מיליון שקל בשנתיים

זאת בעקבות הרפורמה בפס הרחב, הידועה גם בתור רפורמת השוק הסיטוני, שהושקה בפברואר 2015, ומאפשרת ללקוחות לרכוש קו אינטרנט שלם - ספק ותשתית - מחברה אחת • מחיר הקו מפוקח, וכך המוצר הכללי זול הרבה יותר

לקוחות האינטרנט חסכו 240 מיליון שקל בשנתיים





את החיסכון הגדול בשוק התקשורת השיגו צרכני טלוויזיה רב־ערוצית שנטשו את HOT ו-yes והצטרפו לשירותי הטלוויזיה של סלקום. אבל הרפורמה בפס הרחב הביאה בשורה צרכנית גם ללקוחות האינטרנט - בשווי של כ-240 מיליון שקל בשנתיים האחרונות.

הרפורמה בפס הרחב, הידועה גם בתור רפורמת השוק הסיטוני, הושקה בפברואר 2015, בקדנציה של שר התקשורת גלעד ארדן והמנכ"ל אבי ברגר. הרפורמה מאפשרת ללקוחות לרכוש קו אינטרנט שלם - ספק ותשתית - מחברה אחת. מחיר הקו מפוקח, וכך המוצר הכללי זול הרבה יותר.



כך למשל, על פי אתר ספקית האינטרנט טריפל סי, לקוח שיתחבר לקו אינטרנט 40 מגה דרך בזק ישלם (אחרי השנה הראשונה) 135 שקל לחודש. לקוח שיתקשר לספקית האינטרנט, ישלם על אותו המוצר בדיוק 85 שקל לחודש. מטעמי זהירות חישבנו חיסכון של 40 שקל לחודש בלבד. על פי דו"ח בזק, נכון לסוף הרבעון השלישי של 2016, היו 347 אלף לקוחות בחיבור סיטוני. נכון להיום המספר הוא 400 אלף לקוחות - גבוה משמעותית מתחזיות משרד התקשורת. לצורך החישוב לקחנו את מספר החיבורים של 250 אלף קווים באמצע התקופה, והכפלנו ממוצע זה ב–24 חודשים.

מדובר בחיסכון משמעותי שהשיג הצרכן, וגם בזק לא נפגעה עד כה - אך יש גם בעיות רבות ביישום הרפורמה. ראשית, יש האטה משמעותית בקצב המצטרפים לחיבור המוזל. ראוי שמשרד התקשורת יבחן מדוע נרשמה ירידה חדה זו. ייתכן שבזק מקשה על מצטרפים לחיבור המוזל, ומנגד ייתכן שהספקיות (בעיקר סלקום ופרטנר) הורידו את הרגל מהגז בכל הקשור לשיווק וגיוס לקוחות אינטרנט.

בעיה נוספת היא שהרפורמה הושלמה רק בחלקה. בזק היתה אמורה למכור למתחרות לא רק קווי אינטרנט במחיר מפוקח אלא גם קווי טלפון. משרד התקשורת יצא כבר לפני שנה בשימוע, אך מסיבות השמורות עמו לא פירסם עד כה את החלטתו הסופית והרפורמה לא יצאה לדרך.

בעיה שלישית היא שלא רק בזק היתה אמורה להיות חלק מהרפורמה בפס הרחב. גם HOT היתה אמורה למכור קווים שלה לחברות מתחרות. הדבר היה מחליש את כוחה של בזק מול הספקיות האחרות, ומגדיל את מגוון האפשרויות לצרכן. גם הרפורמה הזאת תקועה יותר משנה על שולחנו של מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, בלי הסבר מספק.
שוק סיטוני תשתית אינטרנט ספק אינטרנט חיסכון שוק התקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד