י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

האם אפל תצליח לשים קץ לירידה הראשונה מעולם במכירות אייפון?

ענקית מוצרי האלקטרוניקה תפרסם הערב דו"חות כספיים לאחר שברבעון הקודם דיווחה על ירידה ראשונה זה 15 שנים במכירות וברווחים השנתיים

צילום אילוסטרציה: רויטרס
צילום אילוסטרציה: רויטרס



לאחר שברבעון הקודם דיווחה אפל על ירידה שנתית ראשונה זה 15 שנים במכירות וברווחים, צפויה ענקית מוצרי האלקטרוניקה לדווח על בלימת הירידה הראשונה בתולדות מכירות מוצר הדגל שלה, אייפון, בעת שתפרסם את דו"חותיה הרבעוניים לאחר סגירת המסחר היום בוול סטריט.

מכירות אייפון התכווצו זה שלושה רבעונים ברציפות, וגררו את אפל לירידה שנתית ראשונה בהכנסות זה מאז שנת 2001. אפל אף החמיצה את יעד ההכנסות השנתי שלה לראשונה זה שבע שנים, וכתוצאה מכך קיצצה את חבילות השכר של המנכ"ל טים קוק לראשונה מאז כניסתו לתפקיד ב-2011.

עם זאת, אנליסטים צופים כי מכירות אייפון התאוששו ברבעון הרביעי של 2016 (שהוא רבעון הראשון בשנת הכספים של אפל), הודות לעונת קניות החגים שבזכותה נחשב הרבעון הרביעי באופן מסורתי לרבעון החזק ביותר של אפל במונחי הכנסות.

הדו"חות שיפורסמו היום גם יהיו הראשונים של אפל שמכסים רבעון מלא של מכירות דגמי הסמארטפון החדשים, מכשירי אייפון 7 ו-7 פלוס, שהושקו ברחבי העולם בספטמבר ובאוקטובר.

למרות הירידה במכירות אייפון, הטלפון החכם הוא עדיין המוצר החשוב ביותר של אפל, והיה אחראי על 60% מהכנסותיה ברבעון השלישי של 2016. אנליסטים צופים כי אפל מכרה ברבעון הרביעי כ-78 מיליון מכשירי אייפון, עלייה לעומת 74.8 מיליון מכשירים ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

ההכנסות ממכירות אייפון הסתכמו לפי ההערכות ברבעון הרביעי ב-53.1 מיליארד דולר, גידול של 3% לעומת מכירות של 51.6 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת. מחיר המכירה הממוצע של אייפון ברבעון ירד ל-687 דולרים לעומת 735 דולרים ברבעון המקביל, לפי תחזיות האנליסטים.

מלבד מכירות אייפון, הדו"חות היום גם יספקו הצצה ראשונה למכירות של שלל מוצרים חדשים שהשיקה אפל בסתיו, בהם קו חדש של מחשבי ניידים מקבוק פרו והאוזניות האלחוטיות איירפודס.

אפל, החברה הבורסאית בעלת השווי שוק הגדול בעולם, רשמה לפי הערכות האנליסטים ברבעון האחרון הכנסות שיא של 76.9 מיליארד דולר, צמיחה של 1.3% לעומת הכנסות של 75.8 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת, ובכך שמה קץ לשלושה רבעונים רצופים של ירידה בהכנסות. שיא ההכנסות הרבעוני הקודם נרשם ברבעון הרביעי של 2015.

בשורה התחתונה צופים אנליסטים רווח של 3.22 דולר למניה לעומת רווח של 3.28 דולר למניה ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

תוצאותיה הכספיות של אפל צפויות ליהנות מהמשך הצמיחה בהכנסותיה בתחומי התוכנה והשירותים - הכוללים את אפ סטור, אפל קייר, אפל פיי, אפל מיוזיק ו-iCloud. הכנסות החברה בתחומים אלו, אשר עקפו ב-2016 את מקינטוש והפכו למקור ההכנסות השני בגודלו של אפל אחרי אייפון, צמחו לפי תחזיות האנליסטים ברבעון הרביעי ל-6.7 מיליארד דולר לעומת 6.1 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

הכנסות אפל ממכירת מחשבי מקינטוש הסתכמו ברבעון הרביעי ב-6.5 מיליארד דולר, ירידה לעומת 6.7 מיליארד דולר ברבעון המקביל, לפי תחזיות האנליסטים. אנליסטים של בית ההשקעות אוולון צופים כי אפל מכרה ברבעון 5.6 מיליון מחשבי מקינטוש לעומת 5.3 מיליון בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. אנליסטים של אוולון גם צופים שאפל מכרה 15.5 מיליון מחשבי טאבלט אייפד ברבעון.

בשיחת ועידה שתקיים אפל לאחר פרסום דו"חותיה הכספיים עשויים לעמוד על סדר היום גם השלכות מדיניותו של דונלד טראמפ על פעילות החברה, ובכלל זה העברת חלק מייצור רכיבים של מכשירי החברה לארה"ב.

יו"ר חברת פוקסקון, שותפת אפל בייצור מכשירי אייפון, אמר החודש כי החברה הטאיוואנית שוקלת להקים מתקן בארה"ב לייצור צגים בשיתוף עם אפל בהשקעה של יותר משבעה מיליארד דולר. המפעל החדש עשוי ליצור 30-50 אלף משרות.

בה בעת, אפל גם נערכת להקמת חטיבה עסקית חדשה שתפיק סדרות וסרטי קולנוע מקוריים, במסגרתה ניסיונותיה למצוא מקורות הכנסה נוספים.

מניית אפל, אשר זינקה ב-30% בשנה החולפת, נסוגה כעת ב-0.6% במסחר בוול סטריט.
אפל אייפון מכירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד