י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הכירו את השטרות החדשים שינחתו לכם בארנק עד לסוף השנה

במסגרת ההערכות, מסר הבנק דוגמאות ראשונות של השטרות לגורמים מקצועיים, על מנת לאפשר להם להיערך מבעוד מועד • הבנק מזמין את הציבור ללמוד על השטרות החדשים ועל סימני הביטחון שלהם

הכירו את השטרות החדשים שינחתו לכם בארנק עד לסוף השנה



בנק ישראל נערך להשקתם של שני שטרות הכסף החדשים, של 20 שקל ו-100 שקל, עד סוף 2017. במסגרת ההערכות, מסר הבנק במהלך דצמבר האחרון דוגמאות ראשונות של השטרות החדשים ליצרנים, ספקים ומפעילים של מכונות ממכר, ספירה ומיון, כדי שייערכו לכיול המכונות שברשותם ויהיו מוכנים בזמן לקלוט את השטרות החדשים.

מבנק ישראל נמסר כי הבנק ממשיך להשקיע מאמצים רבים במסירת מידע וסיוע לגורמים המקצועיים, על מנת לאפשר להם להיערך מבעוד מועד - מבחינה טכנית ותפעולית - על פי בקשתם, לכיול המכונות שבאחריותם.

מאז הנפקתו של שטר ה-50 שקל החדש, בספטמבר 2014, הוחלפו כבר כ-90% מהשטרות שהיו במחזור בשטרות החדשים. בנק ישראל נערך להשלים את החלפת שטרות 200 השקל שבמחזור, בשטרות חדשים, עד הכניסה למחזור של שני העריכים החדשים, של 20 ו-100 שקל, בסוף 2017. מאז כניסת שטר ה-200 שקל החדש למחזור, בדצמבר 2015, הוחלפו, כמתוכנן, כבר למעלה ממחצית מהשטרות בעריך זה שהיו במחזור.

בבנק ישראל ציינו היום (ג') כי בתקופה של החלפת סדרת שטרות, זייפנים וגורמים עבריינים מנסים להפיק רווחים אסורים, על ידי הפצת העתקי ותצלומי שטרות, תוך ניצול חוסר היכרותו של הציבור עם השטרות החדשים ועם סימני הביטחון שלהם. לכן מזמין הבנק את הציבור ללמוד על שטרות הסדרה החדשה ועל סימני הביטחון המשולבים בה, הזהים לכל השטרות החדשים, באתר הבנק ובאפליקציה הסלולרית.

בהמשך, יפרסם הבנק פרטים בדבר מועד השקת שני השטרות החדשים, סימני הביטחון המשולבים בהם, וכן לוחות הזמנים להחלפת השטרות הקיימים בשטרות החדשים בבנקים המסחריים ובבנק ישראל.











שטרות בנק ישראל כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד