י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

בשורה לבניברקים: סמוך למערכת 'בחדרי' יוקם חניון ענק

התוכנית המלאה - מה יוקם במיקום חניון דן בפאתי בני ברק. מדובר על שטח סמוך למערכת 'בחדרי חרדים - האתר החרדי הגדול בעולם' -אזור שהתפתח עיסקית והפך בשנים האחרונות לבעייתי מאוד מבחינת חנייה

בני ברק המתחם העיסקי מהאוויר. צילום: יח"צ
בני ברק המתחם העיסקי מהאוויר. צילום: יח"צ



עיריית בני-ברק נערכת להקמת חניון בן 1000 מקומות חניה, במבנה בן שלושה מפלסים, במתחם העסקים והמשרדים החדשים ה- B.B.C שבצפון העיר- כך נמסר במסגרת כתבה בחוברת "חדשנות בבניה ונדל"נ", שיצאה לאור ע"י עיתון "הארץ" והעוסקת ביזמות של פרוייקטים מרכזיים בבניה ובעסקים ברחבי הארץ.

מדובר בחניון דן שיוקם בשטח של 28 דונם, מתוכם 12 דונם של העירייה, כשחניון זה מתוכנן להביא לקידום שתי מטרות עיקריות – פיתרון מרכזי למקומות חניה באזור ונכס כלכלי מניב. הפרוייקט כבר נמצא בשלב של מכרז שפורסם ויפתח בעוד כשבועיים.

עיריית בני ברק שמחה לבשר לציבור הודעה זו, כיוון שהתוכנית להקמת מגדלי משרדים באזור התעשייה של העיר - הצליחה. יחד עם ההצלחה ישנם קשיים, כמו בעיות חנייה חמורות. כעת כאמור, מוצג פתרון מסתמן.

עיתון "הארץ" מציין בכתבה, כי כל מה שהיה ידוע בעבר על עיריית בני-ברק, בהיבטים הכלכליים והארגוניים, הוא בבחינת הסטוריה, וכיום אפשר לומר שבני-ברק, על המפה, עם אחד מאזורי העסקים והמסחר האטרקטיביים ביותר בארץ והיא מהווה עתה אתר לעליה לרשויות ולעיריות רבות שמגיעות לשמוע על סוד ההצלחה.

בסקירה על השינויים המהפכניים שחלו בעירייה מודגש בכתבה, כי שילוב של מנהיגות חזקה והטמעת פלטפורמות חדשניות בעיריית בני-ברק הפכו אותה ליעד אטרקטיבי למשקיעים ולבעלי חברות ועסקים, וכיום, כבר רכשו במתחם ה- B,B,C, שגודלן 430 דונם בבני-ברק, משרדים חברות ענק כהפניקס, אפריקה-ישראל, אשטרום, דן, פאלפון, לאומי קארד ורבות נוספות, וחלקן כבר החלו בבנייה.

בראיון לעיתון, מטעים רו"ח אהרון אדלר, גזבר העירייה, כי השינוי במיזמים הגדולים הינו לא רק שינוי בשיקול הכלכלי, אלא גם בהיבט האנושי של עובדים המשקיעים זמנם וליבם לקידום המהלכים הללו, כאשר הרב חנוך זייברט, ראש העיר מייחס חשיבות מירבית לכל שלב בהצלחת התהליך, וכל הנושאים מתנהלים באופן קבוע על שולחנו, כאשר ראש העיר הינו גם חבר בועדה המחוזית תל-אביב לתכנון ולבניה והידע שהוא מביא איתו לא יסולא מפז. למכלול הפעילות במתחם ישנו סיוע מקצועי מאגף ההנדסה העירוני שבראשות הרב אברהם רובינשטיין מ"מ רה"ע ובהנהלת אדריכל ישראל קשטן, מהנדס העיר.

רו"ח אהרון אדלר הוסיף גם, כי מדובר במרכז שתוכנן ע"י משרדי אדריכלים, מהמובילים בארץ, כמו ישר, בר-לב, טיטו, מור יאסקי ועוד רבים וטובים, ומהשינוי המבורך תהנה כל העיר בעתיד. כדי לקדם את יעדי הפיתוח הכלכלי, פועל בעירייה אגף מיוחד לאיתור נכסים וליזמות נדלני"ת, במטרה ליצור נדל"נ מניב, וכיום, מלבד האיזון הכספי של העירייה, היא גם עלתה במצב דירוג האשראי מ- +AA סטייבל ל- +AA פוזיטיב.

בהתייחסות לחדשנות המקצועית של מתחם ה- B,B,C מהיבטיו השונים, מדגישה בראיון רו"ח שושנה לרנר, המשנה למנהלת אגף התקציבים של העירייה, כי במתחם ישנו תמהול מגוון מאוד כעורכי-דין, רואי-חשבון, סוכנויות רכב, חברות ביטוח ובתי השקעות, ומשמעות מיוחדת יש למיקומה של מינהלת המתחם בלב האזור, והיושבים בראשה מביאים לנגישות שיא למקום וכתובת ברורה מאוד ללקוחות, ובכך למניעת הבירוקרטיה עד למינימום האפשרי, ואם לקוח זקוק לפיתרונות שונים גם בתחום ההנדסי, מוצמד לו רפרנט מאגף ההנדסה העירוני.

ישראל לייזר, מנכ"ל מתחם העסקים ה- B,B,C , מתייחס בדבריו בראיון לחדשנות המשודרגת לאורך כל הדרך, כבר משלב התכנון הכלכלי והראיה על כל פרט מזווית צרכי הלקוח, כשהתכנון למתחם שבוצע ע"י משרד האדריכלים הידוע עדן-בר, הופנה לאווירה ביתית שמאפשרת לנהל בתוך המתחם חיי קהילה עסקית ועניפה, מעגל מגדלי עסקים יוקרתיים מהווים סביבת עבודה אולטימטיבית ונעימה במיוחד הן לעובדים והן למבקרים, ובד בבד, מרקם הרחובות מרושת, בביצוע אגף התשתיות והפיתוח של העירייה, בראשות הרב מיכאל קקון, חבר הנהלת העירייה ובהנהלת הרב חנוך זיידמן בכבישים דו סטריים, דו מסלוליים המייצרים שבע כניסות ויציאות מהמתחם.

על המאמץ המירבי ליצור אפס בירוקרטיה אחראים כל עובדי מינהלת ה- B,B,C, וכדברי גב' גליה זאבי מהמינהלת, כל העובדים משתדלים, כל הזמן, להתרחק מהאפרוריות המשרדית, לפעול בחשיבה מחוץ לקופסא וטיפול מיידי ומירבי בלקוחות, ובכך הם חשים את ההבדל בין מתחם זה למתחמי עסקים במקומות אחרים.
חניון ענק חניון דן מתחם עיסקי בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד