י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הדולר נחלש ב-0.1%, היורו ב-0.6%

הדולר נסחר תמורת 3.758 שקלים, והיורו תמורת 4.04 שקלים; לאומי: "הפער בין הריביות המוניטריות של ארה"ב וישראל צפוי להמשיך להתרחב במהלך 2017 - ועלול להביא לעלייה בתנודתיות שער החליפין"

צילום אילוסטרציה פלאש 90
צילום אילוסטרציה פלאש 90



השקל מתחזק הבוקר מול שני המטבעות המובילים: הדולר נחלש ב-0.1% ונסחר תמורת 3.758 שקלים, ואילו היורו מאבד 0.6% ונסחר תמורת 4.042 שקלים. מתחילת השבוע ירד הדולר ב-1%, והשלים ירידה של 2.2% מתחילת השנה. שער היורו כמעט לא השתנה מתחילת השבוע, אך מתחילת 2017 נחלש ב-0.5%.

השבוע מתח בארי טאף, שהשתייך לוועדה המוניטרית של בנק ישראל עד 2013, ביקורת על מדיניות הבנק והמעורבות שלו בשוק המט"ח: "ההתערבות בשוק היא למעשה סובסידיה ליצוא. אני חושב שיש לבחון את המדיניות הזו מחדש - היא נועדה לטווח קצר ומעולם לא התכוונו שתהיה בשימוש קבוע". הביקורת לא מנעה מבנק ישראל להתערב ביום רביעי במסחר ולרכוש מאות מיליוני דולרים.

גם בעולם עלה שוק המט"ח לכותרות, כשיועץ של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לענייני סחר, פיטר נבארו, התייחס לשער היורו, שלדעתו נמוך מדי. נבארו טען כי גרמניה מנצלת זאת כדי לצבור יתרון על פני שותפות הסחר שלה.

בבנק לאומי כתבו בסקירה השבועית שפירסמו כי "הפער בין הריביות המוניטריות של ארה"ב ושל ישראל צפוי להמשיך ולהתרחב במהלך שנת 2017. התרחבות זו עשויה להביא לעלייה בתנודתיות שער החליפין. אנו ממליצים על חשיפה מט"חית בתיק ההשקעות באמצעות החזקות באפיק המנייתי והקונצרני בחו"ל ללא גידור החשיפה המטבעית".

בלאומי ציינו כי "מדד הסחורות העולמי עלה השבוע בכ-0.3%, בעיקר על רקע עליות שערים חדות במחירי המתכות התעשייתיות. הניקל עלה בחדות (8.9%) על רקע ההודעה על סגירת 23 מכרות והשהיית הפעילות ב-5 מכרות נוספים בפיליפינים (יצרנית הניקל הגדולה בעולם), בעקבות אימוץ תקנות בינלאומיות מחמירות של איכות הסביבה. מחיר האבץ עלה ב-4.2% ומחיר הנחושת עלה ב-1.5%, במקביל לפיחות בדולר".
דולר שקל יורו שערי מטח בנק ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד