י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

גוגל משאירה מאחור את יצרניות המכוניות האוטונומיות

משרד הרישוי של קליפורניה פירסם את דו"חות הנסיעה האוטונומית של יצרניות הרכב שהצביע על שיפור משמעותי מאוד בביצועי המכוניות האוטונומיות של גוגל

גוגל משאירה מאחור את יצרניות המכוניות האוטונומיות



חברות רכב רבות מתגאות בניסויים שהן עורכות במכוניות אוטונומיות ברחובות קליפורניה. אבל מתברר שברוב המקרים הניסויים מוגבלים מאוד. משרד הרישוי של קליפורניה פירסם אתמול את הדו"חות שהגישו לו יצרניות הרכב שעורכות ניסויים בכלי רכב אוטונומיים במדינה, שמהם עולה שגוגל, באמצעות חטיבת וויימו, היא יצרנית המכוניות האוטונומית המובילה.

לפי משרד הרישוי של קליפורניה, 11 חברות מפעילות ניסוי במכוניות אוטונומיות בשלבים שונים: ב.מ.וו, בוש, ג'נרל מוטורס (GM), דלפי, פורד, גוגל, הונדה, ניסאן, מרצדס, טסלה ופולקסווגן. בפרסום של המשרד לא נכללה אובר שהפעילה בפועל מכוניות אוטונומיות בקליפורניה – מבלי שקיבלה אישור מתאים לכך.

אחד החידושים בפרסום מראה שטסלה מפעילה ארבע מכוניות אוטונומיות בקליפורניה. מנכ"ל החברה, אילון מאסק, הבטיח להציג נסיעת ראווה מקליפורניה לניו יורק עד סוף השנה הנוכחית. מהדו"חות שהגישה טסלה עולה שהמכוניות האוטונומיות שלה נסעו כ-880 ק"מ (550 מייל) על כבישי המדינה באוקטובר ובנובמבר, וכי נהג שפיקח על פעילות המכוניות נאלץ להתערב 182 פעמים בפעולה של המכונית.

המדד שלפיו בודקים את יעילות המערכת האוטונומית הוא התערבות אנושית ביחס לנסועה. לכן, המכוניות של טסלה זכו לציון של 0.2 התערבויות לכל ק"מ של נסיעה אוטונומית. ואולם קיימת בעיה להשות בין הציון ל החברות השונות והוא מספק רק מושג כללי. השוואה נכונה יותר היא של ביצועי אותה חברה, לפי שנים.

ב.מ.וו דיווחה על נסיעה של 1,026 ק"מ במכוניות אוטונומיות בחודשים מארס ואפריל 2016, שבהם דיווחה על פעם אחת בלבד שהנהג נאלץ להתערב בפעילות המכונית בשל סימון לא ברור על הכביש. ואולם המכונית של ב.מ.וו נסעה רק על הכביש המהיר והחברה לא ערכה נסיעות עירוניות, כך שקשה להשוות את הציון שקיבלה לזה של טסלה.

מכוניות אוטונומיות של בוש הגרמנית נסעו 1,582 ק"מ בכבישים הציבוריים של קליפורניה והנהגים נאלצו להתערב 1,442 בפעולת המכונית. בוש ערכה את הניסוי גם בדרכים עירונים וגם בכבישים בינעירוניים והיא מקבלת ציון של 0.911 התערבויות לק"מ.

אבל בתואר המכונית האוטונומית היעילה ביותר זכתה גוגל, שעורכת גם את הניסוי הרחב ביותר בפעולה של מכוניות אוטונומיות ברחובות קליפורניה. מכוניות אוטונומיות של החברה נסעו ב-2016 1,023,330 ק"מ והנהגים נאלצו להתערב רק 124 פעמים בפעולה של המכונית, מה שמעניק לחברה ציון נמוך במיוחד של 0.00012 התערבויות לכל ק"מ. הנתון גם מהווה שיפור משמעותי לעומת 2015, אז קיבלה החברה ציון התערבות של 0.0005.

היו גם כמה חברות שדיווחו על ניסויים מאכזבים. פורד למשל דיווחה שהיא מפעילה רק שתי מכוניות אוטונומיות שנסעו רק 950 ק"מ. ואולם הנהג נאלץ להתערב רק שלוש פעמים בפעילות. יש לציין גם כי פורד עורכת את רוב הניסויים שלה במדינות אחרות.
גוגל מכוניות אוטונומיות קליפורניה וויימו משרד הרישוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד