י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חברות הסייבר יוכלו לשתף פעולה - אבל לא בכל תנאי

רשות ההגבלים פירסמה להערות הציבור טיוטת גילוי דעת בעניין שיתוף מידע בין חברות הסייבר • תנאי הרשות לשיתוף כוללים אי חשיפה של נתונים עסקיים, ואיסור מניעת המידע השיתופי ממתחרים

צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל
צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל



איומי הסייבר, המרחפים מעל הביטחון האישי ותשתיות לאומיות אסטרטגיות, לא הותירו את רשות ההגבלים העסקיים אדישה. הרשות פירסמה היום (א') להערות הציבור טיוטת גילוי דעת בעניין שיתוף מידע בין חברות הסייבר, לטובת התמודדות עם האיומים הללו. בטיוטה מבהירה הממונה על הרשות, מיכל הלפרין, את עמדתה בעניין שיתוף מידע שכזה בהיבט התחרותי. מהרשות נמסר כי "טיוטת גילוי הדעת נכתבה נוכח החשיבות המשקית בשיתוף מידע בין גופים מסחריים בהתמודדות מול איומי הסייבר, והצורך להגן על תשתיות חשובות במדינת ישראל".

גילוי הדעת מציג כללים לניתוח תחרותי של שיתוף מידע, שמטרתם לתת אמות מידה להערכה של הסדרי שיתוף מידע - ולהגדיל בכך את הוודאות של גופים המעוניינים לקחת חלק בשיתוף מידע בעל ערך אבטחתי, מבלי לחשוש מהפרה של הוראות חוק ההגבלים העסקיים התשמ"ח - 1988. החוק אוסר על גופים מתחרים לשתף פעולה מתוך הנחה, שבכך נפגעת התחרות ביניהם. מתחרים שמעוניינים בכל זאת לשתף פעולה, נדרשים על פי החוק לקבל את אישור הממונה על ההגבלים.

גילוי הדעת מציב שני תנאים לשיתוף מידע אבטחתי. התנאי הראשון נוגע לסוג המידע המועבר במסגרת שיתוף המידע. בעניין זה מבהירה טיוטת גילוי הדעת, כי ככל שהמידע המועבר נדרש לצורך הגנת סייבר ואינו נוגע לפעילותם העסקית של הצדדים, לא עולה חשש לפגיעה בתחרות המסחרית של הצדדים. זו עמדה מסורתית של הרשות, שאינה מאפשרת ששיתופי פעולה, כמו לדוגמה בהתאחדויות ענפיות, יזלגו לחילופי מידע עסקי, קיים או עתידי.

התנאי השני נועד למנוע מצב בו נמנעת ממתחרה גישה למערכות שיתוף המידע. מאחר שמידע לצורך הגנת סייבר מספק ערך משמעותי לגופים הפועלים בענף או בשוק הרלוונטי, מניעת גישה למערכות שיתוף מידע עלולה להפחית את יכולת התחרות שלהם, להעלות את חסמי הכניסה לשוק ולעיתים אף למנוע כניסה של גופים חדשים לתחום.
איומי סייבר רשות ההגבלים העסקיים גילוי דעת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד