י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

תוך יממה: כתבי אישום כנגד הפורעים החרדים; העצורים: לא מכירים בבית המשפט

כתבי אישום הוגשו נגד שני קיצונים חרדים שהתפרעו שלשום בהפגנה בירושלים ודרדרו פחים • ארבעה פורעים נוספים שוחררו בתנאים מגבילים כבר אתמול, אך סירבו להכיר בבית המשפט ואף נמנעו מלקיים את תנאי שחרורם כדי לשוב לבתיהם • העצורים לבית המשפט: "אנו לא מכירים במדינת ישראל ולא בבתי משפט"

ההפגנות. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ההפגנות. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כתבי אישום הוגשו נגד שני קיצונים חרדים שהתפרעו שלשום (ראשון) בהפגנה בירושלים ודרדרו פחים לכיכר השבת בירושלים. ארבעה נוספים שהפגינו בבית שמש שוחררו בתנאים מגבילים כבר אתמול, אך סירבו להכיר בבית המשפט ואף נמנעו מלקיים את תנאי שחרורם כדי לשוב לבתיהם.

אחד הנאשמים, המשתייך לחוגי בריסק, שוחרר אמנם למעצר בית עד תום ההליכים, אך מכיון שהוא מוגר כעריק הוא יועבר לכלא צבאי. בעקבות כך, נערכות הפגנות במקומות המועדים בירושלים.


ההפגנה בכיכר השבת. אזרחים מתעמתים עם המפגינים. צילום: בחדרי חרדים

שלשום נעצרו שני צעירים במהלך הפגנה בכיכר השבת בירושלים. כבר למחרת הוגש נגד השניים כתב אישום על ידי מחלקת התביעות של משטרת ישראל והם שוחררו למעצר בית עד תום ההליכים המשפטיים בעניינם.

על פי כתב האישום, אברהם פערזיכרטר (24) מירושלים, נטל חלק בהפרות סדר במשך מספר שעות ברחוב מאה שערים וברחובות הסמוכים, במהלכם דרדר יחד עם מפגינים נוספים פח לעבר הכביש וגרם לחסימתו. יעקב דבדה (27) מבית שמש מואשם כי הצית אש בתוך פח אשפה ודרדר אותו לעבר הכביש, כך שהכביש נחסם לתנועה.

כבר אתמול הוסכם על ידי המשטרה ועורכי הדין כי השניים ישהו במעצר בית בבית שמש ויחתמו על ערבות בסך 5,000 ש"ח. אולם מאחר ופערזיכרטר הינו עריק מצה"ל, הוא הועבר אתמול לכלא ענתות, משם היה אמור להיות מועבר לכלא צבאי.

היום, נערך דיון נוסף בעניינים של השניים, אך דבדה לא עמד בתנאי שחרורו ולא התייצב בבית המשפט כפי שהתחייב. בעקבות כך, הוציאה המשטרה צו מעצר נגדו. בעניין פערזיכרטר ביקשה המשטרה להוסיף מפקח שישמור עליו בבית בו ישהה.

נציגת המשטרה קבלה על ריבוי ההפגנות בתקופה האחרונה: "בתקופה האחרונה יש ריבוי של הפגנות הללו של חרדים, והייתי אומרת שיש מגמת הסלמה באלימות שננקטת בהן ויש כאן בהחלט מסוכנות גם מבחינת הסדר הציבורי וגם מבחינת האוכלוסיה והשוטרים" אמרה נציגת המשטרה, יעל איגרה.

השופטת דורית פיינשטיין קבעה כי מסוכנתו של פערזיכרטר גלוייה. "אני סבורה כי יש להורות על המשך מעצר הבית, בפיקוח" אמרה השופטת. כאמור, פערזיכרטר לא שוחרר לבית שמש אלא נלקח חזרה למתקן הכליאה ומשם יועבר לכלא צבאי.

בנוסף לשניים, נעצרו שלשום ארבעה מפגינים נוספים, שמעון פרידמן, אליעזר רוטמן, שמואל קלין ויום טוב ליפמאן-שטרן, בחשד להשתתפות בהתפרעות והתקהלות אסורה, וכן התנהגות פרועה במקום ציבורי. אתמול ביקשה המשטרה לשחררם בתנאים מגבילים הכוללים הרחקה מכביש 10 למשך שלושה חודשים, התחייבות על אי השתתפות בהתקהלות או התפרעות אסורה, הפקדה של 1,000 ש"ח וערבות על 3,000 ש"ח.

הרב שמעון שישא שייצג את החשודים בבית המשפט, התנגד להרחיקם מכביש 10, "זה כביש שמוביל לבית שמש, כל מי שגר שם, עובר דרך כביש זה" אמר שישא. בנוסף, לא הסכים להפקדה בסך 1,000 ש"ח ואמר כי מדובר בתלמידי ישיבה שסכום ההכנסה החודשית שלהם עומדת על סכום זה או כפול מכך. השופטת קרן מילר התחשבה בבקשתו של הרב שישא והורתה על הרחקתם של החשודים מכביש 10, רק רגלית. יותר להם לחלוף על פני הכביש באמצעות אוטובוסים או טרמפים. בנוסף הפחיתה את סכום ההפקדה מ-1,000 ל-400 בלבד.

אולם, מאחר והארבעה סירבו להשתחרר בתנאים שנקבעו אתמול בבית המשפט, הם הובאו לדיון נוסף בעניינם. העצור רוטמן פנה לבית המשפט ואמר: "אנו לא מכירים במדינת ישראל ולא בבתי משפט. כל הקיום של מדינת ישראל והסיבה שהוקמה מדינת ישראל, זה להרוס את התורה" אמר רוטמן בבית המשפט.

השופטת קרן מילר הותירה את תנאי שחרורם כפי שנקבעו אתמול, אך הוסיפה כי באם לא יעמדו בתנאי שחרורם תוך 48 שעות, יובאו שוב בפני שופט. עוד הוסיפה, כי המדינה תיערך להגיש נגדם כתבי אישום תוך 48 שעות, במידה ולא יוגש נגדם כתב אישום, קבעה השופטת כי יש לשחררם ללא תנאים מגבילים.



קיצונים חרדים הפגנה כתב אישום מאה שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד