י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הרב המכשיר מלונות לפסח: אני עצמי נגד

התופעה הגוברת של נהירת משפחות חרדיות לנופש פסח מעוררת תרעומת אצל רבים • שמענו כמה מהמתנגדים ובהם אף אחד מבכירי הרבנים שמעניקים כשרותם למלונות

ליל הסדר
ליל הסדר

הגידול המשמעותי במשפחות החרדיות שבוחרות לחגוג את החגים דווקא מחוץ לביתם מציב התנגדות אצל חרדים לא מעטים, גם כאלה המורגלים ביציאה לנופש, ואף באלו שעוסקים בתחום זה.

"את חג הפסח צריך לעשות בבית. נקודה" כך אומר ל'בחדרי חרדים' קובי, בעל משפחה חרדית מירושלים. על אף שהוא משופע בלי עין הרע בתשעה ילדים אין הוא חושב על יציאה לחופש בפסח. "מה יש לחפש בבתי מלון בפסח? הילדים יהיו עסוקים בדברים אחרים ולא בסדר עצמו" הוא סבור. "למרות שלא פשוט להכין את הבית לפסח, אני על החג בבית לא מוותר".

הרב משה נחשוני שהינו אחד מנותני הכשרות המוכרים למלונות לא תומך בכלל ביציאה לנופש. "אם תשאלו אותי, אני נגד ההליכה לנופש" אמר הרב נחשוני לעיתון משפחה "באשר לי עצמי, אני לא זוכר מתי הייתי בנופש. אני הולך לכנס רבנים שנתי וזה הנופש שלי. אולי כשנהיה זקנים, נלך לנופש. הכי טוב זה לשבת בבית".

נתי, איש הייטק חרדי נוהג לנסוע רבות לנופשים בחו"ל. "אני ומשפחתי מבלים מידי שנה כמה פעמים בחו"ל. בפרט היום בעידן השמיים הפתוחים כאשר מחירי הטיסות ירדו משמעותית, אבל לחגוג את חג הפסח זו במלון זו הוצאה כבדה מידי. אם אצא עם משפחתי למלון ההוצאה תהיה לכל הפחות 40 אלף שקל, וזו הוצאה גדולה מידי". הוא אומר ומוסיף "אם יתגלה השנה שיהיו מחירים סבירים יותר, אשקול ברצינות לצאת למלון בחג".

לעומתו מזדעק שלמה, איש חינוך חרדי על התופעה. "איך אפשר להשוות ליל סדר בבית לכזה במלון. אנו מצווים על והגדת לבנך, איך אפשר לעשות זאת במלון? בכלל, איזה מן מנהג זה לעשות 'יציאת מצרים' ולצאת דווקא מישראל בחג החירות? זו תופעה שאני לא מצליח להבין אותה".

מנחם כבר שהה כמה פעמים בחג בבית מלון בישראל אבל השנה לא מתכוון לעשות זאת. "הייתי כמה פעמים בבתי מלון בישראל בחג הפסח, ואף בסוכות. לא בחג עצמו אלא בחול המועד. עשיתי זאת כי רציתי להקל על המשפחה בבישולי החג, בפרט בפסח, אבל אני לא דווקא כמי שהיה, ראיתי עד כמה יכולות להיות מכשולות כשרות, ואני מעדיף, בעיקר בפסח, לסמוך על עצמי".
מלונות הרב נחשוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד