י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

צוקרברג, מאחוריך: יוטיוב מסתערת על השידורים החיים מהסמארטפון

אפליקציית הווידאו של גוגל משיקה היום שידורים חיים באמצעות הסמארטפון • כרגע האפשרות קיימת למשתמשים שלהם יש יותר מ-10,000 מנויים רשומים - ובהמשך תיפתח לקהל הרחב

צוקרברג, מאחוריך: יוטיוב מסתערת על השידורים החיים מהסמארטפון



בעקבות פייסבוק וטוויטר: יוטיוב עדכנה את אפליקציית המובייל שלה, והחל מהיום משתמשים שיש להם יותר מעשרת אלפים מנויים רשומים יוכלו להעלות שידורים חיים מהסמארטפון או הטאבלט. זהו מהלך משמעותי של יוטיוב, שעל פי הבלוג שלה יותר ממחצית מהצפיות בסרטונים מגיעות ממשתמשי אפליקציית המובייל. עוד הכריזו מנהלי המוצר הראשיים של יוטיוב בבלוג החברה, כי האפשרות לשדר שידורים חיים לקהל המשתמשים הרחב יותר תפתח עוד השנה. שידורי וידאו חיים קיימים ביוטיוב כבר משנת 2011 אך התאפשרו עד כה באמצעות מחשבים בלבד.

בשונה מהמודל של פייסבוק, שטרם הצליחה לשלב פרסומות בסרטוני הוידאו, אך על פי פרסומים רבים היא עומלת על כך בימים אלו – ליוטיוב ישנו מודל עסקי לחלוקת רווחים בינה לבין המפרסם. כיום, יוצרים שמעלים תכנים ליוטיוב מתחלקים יחד עם גוגל ברווחים מהפרסומות בשיעור של 55% ליוצר 45% לגוגל.

על פי המגזין פורבס, 12 היוטיוברים המובילים הרוויחו יחד כ-70.5 מיליון דולר בטווח שבין יוני 2015 ליוני 2016 – עלייה של 23% מהשנה הקודמת. הכוכב הגדול ביותר של יוטיוב הוא פיודיפאי (PewDiePie), גיימר משוודיה שמעלה סרטוני ביקורת על משחקי וידאו, עם 50 מיליון מנויים לערוץ היוטיוב שברשותו. על פי פורבס, פיודיפאי הרוויח ב-2016 יותר מ-15 מיליון דולר מיוטיוב לפני הפחתה של דמי ניהול ומיסים.

במקביל, השיקה יוטיוב לטובת ייצרני תוכן יישום סופר-צ'ט שיאפשר להם להרוויח מתגובות של צופיים שירצו שתגובתם תופיע ראשונה תחת השידור החי. יוטיוב תאפשר לאותם עוקבים לנעוץ את תגובתם למשך חמשת השעות הראשונות מאז שהשידור החי התחיל תמורת תשלום סמלי אותו יקבע הצופה. השירות הזה זמין כרגע ב-40 מדינות ברחבי העולם.

יוטיוב, שנוסדה בשנת 2005 ונרכשה על ידי גוגל בשנת 2006, נחשבת לאפליקציית הוידאו המובילה בעולם עם יותר ממיליארד משתמשים ויותר מ-5 מיליארד צפיות בסרטונים בממוצע בכל יום, ועל פי דירוג האתרים של אלקסה היא האתר השני הכי נצפה בעולם אחרי גוגל.
יוטיוב שידור חי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד