י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

עצורים בהפגנות פורעי הפלג הקיצוני • צפו

מאות פורעי הפלג הירושלמי הקיצוני מפגינים גם היום במטרה לקבל תשומת לב תקשורתית ולהגדיל את התרומות לארגונים הפועלים למען "הצלת עולם התורה", זאת בגיבוי מנהיגם, הגאון רבי שמואל אויערבך. התירוץ: מעצר עריק שלא הסכים להגיש דיחוי • צפו

עצורים בהפגנות פורעי הפלג הקיצוני • צפו
קובי הר צבי ויונתן זינדל

מאות פורעי הפלג הירושלמי הקיצוני מפגינים גם היום (חמישי) במטרה לקבל תשומת לב תקשורתית ולהגדיל את התרומות לארגונים הפועלים למען "הצלת עולם התורה", זאת בגיבוי מנהיגם, הגאון רבי שמואל אויערבך. התירוץ הפעם: מעצר עריק שלא הסכים להגיש דיחוי.

הפורעים מפגינים בעיקר בגלל שעמום בישיבות וחיפוש אחר "אקשן", כאשר התירוץ 'הרשמי' הוא המשך מעצרו של אברהם פערזיכרטר (24) מירושלים, שהואשם בדרדור פח אשפה לכביש בתחילת השבוע ונשפט בהליך צבאי לעשרה ימי מחבוש.

הפורעים בצומת בר אילן, היום

בצומת בר אילן בירושלים נמצאים עשרות פורעים קיצוניים, כך גם בצומת ז'בוטינסקי רבי עקיבא בבני ברק, אלעד ובצומת שילת. כוחות משטרה שנערכו מבעוד מועד נמצאים בכל הזרות על מנת למנוע חסימת כבישים והפרת הסדר הציבורי. המשטרה הודיעה כי רחוב רבי עקיבא בבני ברק נחסם לתנועה לכל אורכו בעקבות ההפגנה.

המשטרה מדגישה כי לא תאפשר לאף גורם באשר הוא להפר את הסדר הציבורי ולסכן את שלומו ובטחונו של הציבור. "המשטרה ערוכה ותגיב לכל נסיון להפרת הסדר בנחישות". עד כה נעצרו כ-15 פורעים.

בשעות הערב קיבלו הפורעים הוראה מהגר"ש אויערבך לסיים את ההפגנות ברחבי הארץ, חוץ מההפגנה בבני ברק.

אברהם פערזיכרטר (24) מירושלים, נעצר בתחילת השבוע במהלך הפגנה בכיכר השבת בעיר מגוריו ומעצרו הוארך. תוך יממה הוגש כנגדו כתב אישום על כך שנטל חלק בהפרות סדר במשך מספר שעות ברחוב מאה שערים וברחובות הסמוכים, במהלכם דרדר יחד עם מפגינים נוספים פח לעבר הכביש וגרם לחסימתו. יעקב דבדה (27) מבית שמש גם כן הואשם יחד איתו כי הצית אש בתוך פח אשפה ודרדר אותו לעבר הכביש, כך שהכביש נחסם לתנועה.

בית המשפט החליט לשחרר את השניים למעצר בית עד תום ההליכים. אך היות ופערזיכרטר הוא משתמט מצה"ל, הוא נלקח ללשכת הגיוס תל השומר שם נשפט לעשרה ימי מחבוש. עו"ד מנחם שטאובד שייצג אותו, הגיש בקשה לביטול ההליך וסגן הפצ"ר תמיר מוריץ קיבל את הבקשה לאחר התייעצות עם הפרקליטות הצבאית וביטל את ההליך המשמעתי בשל העובדה שנפלה תקלה בהליך. לאחר מכן ניתנה הוראה לשיפוט מחדש, אולם גם אז התקבלה אותה החלטה השולחת את המשתמט לעשרה ימי מחבוש.

צילומים: קובי הר צבי ויונתן זינדל


















































צילומים: איציק מן, בחדרי חרדים












הפגנות הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד