י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סנאפצ'ט ואינסטגרם מכות בטוויטר: צמיחת ההכנסות הנמוכה מאז ההנפקה; המניה צללה ב-12%

חברת המדיה החברתית סיפקה תחזית רווח נמוכה באופן ניכר מתחזיות האנליסטים; צמיחה כמעט אפסית במספר המשתמשים החודשי

  • י"ד שבט התשע"ז
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס



מניית טוויטר צללה ב-12.3% במסחר בוול סטריט לאחר שחברת המדיה החברתית דיווחה על הצמיחה הנמוכה ביותר בהכנסותיה מאז הנפקתה הראשונה לציבור (IPO) וסיפקה תחזית נמוכה באופן ניכר מתחזיות האנליסטים, בעוד אתר המיקרובלוגינג מתמודד מול תחרות עזה מצד שירותים חדשים יותר כמו סנאפצ'ט ואינסטגרם.

טוויטר רשמה ברבעון הרביעי של 2016 הפסד נקי של 167 מיליון דולר, או הפסד של 23 סנט למניה, התרחבות לעומת הפסד של 90 מיליון דולר, או הפסד של 13 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי סעיפים חד פעמיים דיווחה טוויטר על רווח של 16 סנט למניה - מעל לתחזית האנליסטים לרווח של 12 סנט למניה.

הכנסות החברה בתקופה המדווחת צמחו ב-1% לעומת הרבעון המקביל, והסתכמו ב-717 מיליון דולר - נמוך בהרבה מתחזית האנליסטים להכנסות של 740 מיליון דולר. הכנסות טוויטר מפרסום ברבעון הסתכמו ב-638 מיליון דולר, ירידה קלה לעומת הרבעון הקודם.

הוצאות ארגון מחדש של החברה זינקו ברבעון הרביעי ל-101.2 מיליון דולר לעומת 12.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. טוויטר הודיעה באוקטובר על כוונתה לפטר 9% מכוח העבודה שלה במסגרת תוכנית ארגון מחדש נרחבת.

מספר המשתמשים החודשיים הפעילים של טוויטר טיפס ברבעון הרביעי ב-0.6% לעומת הרבעון הקודם, ל-319 מיליון. לעומת הרבעון הרביעי של 2015 זהו גידול של 4%. מספר המשתמשים הפעילים החודשיים בארה"ב נותר ברבעון הרביעי ללא שינוי לעומת השלישי, ברמה של 67 מיליון, למרות התמקדות החברה בקידום הפלטפורמה של טוויטר כבמה לדיונים על הבחירות לנשיאות.

במבט קדימה, צופה החברה ברבעון הנוכחי רווח של 75-95 מיליון דולר - הרבה פחות מתחזית האנליסטים לרווח של 191 מיליון דולר.
שוק ההון טוויטר מניות אינסטגרם סנאפצט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד