ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

אפל פותחת בישראל מעבדת תיקונים רשמית: חלפים מקוריים, מחירים סבירים

כיום נסמכים משתמשי אפל בישראל במעבדות לא־רשמיות, שעובדות עם חלפים לא־מקוריים - וגובות על כל תיקון תעריף כפול ואף משולש מהנהוג במדינות שבהן יש לאפל מעבדה רשמית

צילום: נתי שוחט, פלאש 90
צילום: נתי שוחט, פלאש 90



חברת אפל (Apple) העולמית תפתח בישראל מעבדת תיקונים רשמית למוצריה - מכשירי אייפון, אייפד ומחשבי מק. המעבדה צפויה להיפתח לקראת מאי הקרוב, ויופעלו גם מרכזי חלוקה ואיסוף למוצרים בפרישה ארצית.

פתיחת מעבדה מקורית תסייע לאפל להתמודד עם הבעיה של הצרכנים הישראלים בתיקון מוצריה. כפי שפורסם השבוע ב–TheMarker, תעריפי התיקון בישראל למכשירי אייפון, למשל, כפולים ויותר מאשר במדינות שבהן מחזיקה אפל במעבדות וחנויות רשמיות. לדוגמה, עלות תיקון שבר במסך של אייפון מדגם 7 פלוס היא 149 דולר בארה"ב, לעומת 990–2,250 שקל בישראל.

בנוסף, תיקון במעבדות הלא־רשמיות בישראל פירושו שימוש בחלפים שאינם מקוריים מתוצרת אפל — הנופלים מהם באיכות ובעמידות. יתךרה מכך, מכשיר אייפון שמטופל במעבדה לא־רשמית בישראל מאבד אוטומטית את האחריות הבינלאומית של חברת אפל.

המעבדה שתפתח אפל בישראל תשתמש בחלפים מקוריים, ומחירי התיקונים בה יהיו דומים למחירים הנהוגים בחנויות אפל במדינות אחרות.

בהיעדר חנות רשמית של אפל בישראל, משווקת החברה את מוצריה באמצעות כמה משווקות מורשות: איי־דיגיטל, איי־סטור, רשת באג והמפיצה סי־דאטה. זהו הסדר שנקרא Apple Premium Reseller והוא מופעל במדינות שבהן אין לאפל נציגות קמעונית.

כל המשווקות הללו, וכמוהן חברות הסלולר השונות, מציעות כיום שירותי תיקונים למוצרי אפל לצד תוכניות אחריות בעלות של כמה עשרות שקלים בחודש — ופתיחת מעבדה רשמית של אפל צפויה לפגוע בהכנסותיהן.

בענף הסמארטפונים, נתח השוק הישראלי של אפל הוא 30% — כפול מהממוצע העולמי. לפי נתוני חברת המחקר Kanter World Panel, נתח השוק הקטן ביותר של אפל הוא בברזיל (4%) והגדול ביותר הוא ביפן (55%).

אפל מחזיקה נציגות מכירות עסקית בישראל, בראשות ניר אילון. החברה מעסיקה מאות עובדים במרכז הפיתוח בישראל, היחיד מחוץ לארה"ב. מרכז הפיתוח מורכב משלוש חברות שאפל רכשה: אנוביט, פריים סנס ולינקס.
אפל מעבדת תיקונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד