ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

פחות תחרות בענף הסלולר? דמי הקישוריות לא יירדו

מנכ"ל המשרד שלמה פילבר: "בשלב זה יתעודפו משימות אחרות על פני עדכון תעריפי קישור הגומלין"

.
.



מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, החליט שלא להמשיך במתווה הורדת קישוריות הסלולר. הקישוריות היא עלות השלמת שיחה שמשולמת לחברה מקבלת השיחה. ככזו, היא יוצרת עלות גולמית בסיסית לדקת השיחה והודעת ה-SMS. מהלך הורדת הקישוריות שהוביל משה כחלון ב-2010 היה הכרחי לכניסת חברות חדשות והיווה את יריית הפתיחה לעידן התחרות בשוק.

כחלון החליט בעבר כי הקישוריות תרד מרמה של 25.1 אגורות לדקה לרמה של 6.87 אגורות לדקה בתחילת 2011 ומשם בהדרגה עד ל-5.55 אגורות לדקה ב-2014. מאז, תעריף הקישוריות הסלולרי לא ירד למרות שהעלות האמיתית להעברת דקה ברשת סלולרית ירד, בגלל הוזלה בעלויות ציוד הרשת ובגלל הסכמי שיתוף הרשתות, ומעוד סיבות.

פילבר כתב בהודעה שפירסם היום כי: "משרד התקשורת פירסם כי עדכון תעריפי קישור הגומלין לחברות הסלולר יהיה חלק מתוכניות העבודה של המשרד לשנים 2016-17. חשיבה מחודשת לעניין תוכניות העבודה, בראי אילוצי כוח האדם כוח האדם וריבוי המשימות, לרבות רצון המשרד לשים דגש על משימות צופות פני עתיד, הביאה לכך שבשלב זה יתעודפו משימות אחרות על פני עדכון תעריפי קישור הגומלין. המשרד מודיע כי אין בכוונתו לטפל במשימה זו בעת הזו".

מול זאת, ניתן לטעון שאין צורך בהמשך מתווה הורדת קישור הגומלין משום שמדובר בתהליך רגולטורי ארוך ומסובך, ואין בו צורך כעת לאור רמת התחרות הגבוהה בשוק הסלולר.

זו אינה הפעם הראשונה שמנכ"ל משרד התקשורת בולם רפורמות שהחלו קודמיו. באוגוסט 2014 פירסם משרד התקשורת שימוע לקראת רפורמה שתוזיל את עלויות הגלישה והשיחות עבור היוצאים לחו"ל. אחת ההחלטות הראשונות של פילבר היתה "לקבור" את אותה הרפורמה בטענה לדחייה זמנית של הדיונים אך בפועל הרפורמה נבלמה לחלוטין עד היום. מדובר על שוק של כ-500 מיליון שקל בשנה שאינו תחרותי מספיק. ההוצאה של צרכנים על שירותי סלולר בחו"ל היא גבוהה בין היתר בגלל תרגילים בהן נוקטות חברות הסלולר בצורת החישוב.
ענף הסלולר דמי קישוריות משרד התקשורת שלמה פילבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד