י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הקרב על הקו: נחסם קו המידע של הרב ברלנד

בימים האחרונים מנהלים אנשי "שובו בנים" מאבק חדש - הפעם מול ועדת הרבנים לענייני תקשורת, שחסמה את קו המידע של אנשי הקהילה • כל הפרטים

הרב ברלנד (יונתן זינדל, פלאש 90)
הרב ברלנד (יונתן זינדל, פלאש 90)

בימים האחרונים מנהלים אנשי 'שובו בנים' מאבק חדש. הפעם, מול ועדת הרבנים לענייני תקשורת, זאת, על חסימת אחד הקווים הפופולריים בקהילה, דרכו הם מעבירים מסרים, שיעורים ועדכונים הקשורים לרב ברלנד, המאושפז בימים אלו בבית חולים תחת השגחת אנשי שב"ס בשל היותו אסיר.

מקורות ב'שובו בנים' טוענים כי גם הפעם ידם של מתנגדיהם במעל והם אלו אשר פעלו בקרב רבני הוועד ועסקניו כדי לחסום את הקו לשיחות נכנסות ממספרים כשרים. לטענתם, בקו מושמעים רק שיעורי תורה ואין סיבה בשל כך להביא לחסימתו.

מנגד, ממיגע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה כי בקו הטלפון שודרו גם מסרים - בעיקר בשלוחה מיוחדת בקו הפתוחה להקלטת מסרים מהמאזינים - מסרים אשר מושמעים למחייגים אחרים, תכנים והודעות שאינן תורניות. כידוע, ועדת הרבנים מאפשרת קווי מידע העוסקים בשיעורי תורה, או בעדכונים קהילתיים בלבד.

הוועדה חסמה בשלב זה את הקו לחיוג ממספרים כשרים, מה שמונע ממשתמשים רבים בקהילת 'שובו בנים' להתעדכן לאורך היום במסרים מהרב, שאמנם בימים אלו התמעטו בשל אישפוזו, אבל גם בשהותו בכלא הוא מצליח להעביר ולמסור שיעורים ותפילות דרך קו הטלפון.

בשלב זה, טוענים מקורות בשובו בנים, כי הם נמצאים בבירורים ומגעים מול אנשי ועדת הרבנים והרבנים עצמם כדי להסדיר את העניין, כשאחת האופציות היא להביא להסכמה בעניין הקפאת שלוחת המאזינים. מנגד, מתוכן דברי גורם בוועדה עמו שוחחנו, נראה שפתיחת הקו מחדש אינה הליך כה פשוט.

"הנחיות לגבי אישור הפעלת ופתיחת קווי תוכן לשמיעה בקווים הכשרים, מתקבלות על-ידי רבני הוועדה - רק בתנאי שהם מפוקחים בידי גורמים רבניים או חינוכיים" אמר גורם בוועדה ל"בחדרי חרדים".

לדבריו, "באשר לקווי תוכן אשר פועלים שלא לפי רוח חכמים, הרי שאין כלל פתח לדיון בנושא ואם תתגלה פירצה הרי שהוועדה תפעל לחסימתם לאלתר".
קו מידע הרב אליעזר ברלנד שובו בנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד