י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

שוב: עשרות מצבות חוללו בבית קברות בארה"ב

האנטישמיות בארה"ב מרימה ראש: שוב זה קורה - עשרות מצבות הושחתו בבית קברות יהודי "הר הכרמל" בצפון מזרח פילדפיה, שבוע לאחר השחתת למעלה מ-100 מצבות בבית הקברות היהודי בסנט לואיס שבמיזורי

בית הקברות שחולל בפילדלפיה (צילומסך)
בית הקברות שחולל בפילדלפיה (צילומסך)

האנטישמיות בארה"ב מרימה ראש: שוב זה קורה - עשרות מצבות הושחתו בבית קברות יהודי "הר הכרמל" בצפון מזרח פילדפיה, שבוע לאחר השחתת למעלה מ-100 מצבות בבית הקברות היהודי בסנט לואיס שבמיזורי.

האירוע האנטישמי התגלה על ידי אהרן מאלין מניו ג'רזי, שהגיע לפקוד את קבר אביו וגילה את הוונדליזם המזעזע בבית הקברות. על פי הדיווח ברשת ABC, עשרות מצבות נותצו והמשטרה המקומית פתחה בחקירה, אך טרם הגדירה את האירוע כפשע אנטישמי.

במשרד החוץ הביעו זעזוע ואמרו כי הדבר מעורר דאגה. "חילול בית הקברות היהודי בפילדלפיה מזעזע ומהווה מקור לדאגה. יש לנו אמון מלא ברשויות ארצות הברית שיתפסו ויענישו את האשמים" אמר דובר משרד החוץ, עמנואל נחשון.

אהרן מאלין, שדיווח על כך למשטרה, התראיין לרשת ABC ואמר "קשה לראות דבר כזה. אני מקווה שאלה היו רק כמה ילדים שיכורים. אבל האמת היא שהושחתו שם כל כך הרבה מצבות מה שגורם לי לחשוב שיכול להיות שהמעשה היה מתוכנן".

כאמור, מקרי האנטישמיות בארה"ב עולים בקצב מדאיג והקהילות היהודיות בארה"ב מנסות לעורר את המודעות לנושא. יממה קודם לכן רוססו צלבי קרס בעיירה אורצ'רד פארק בניו יורק, על כעשרה כלי רכב ועל גן שעשועים בבית הספר סאות' דייוויס. המשטרה המקומית פתחה בחקירה ולהערכתה קבוצת צעירים אחראית לכתובות.

כזכור, בשבוע שעבר הושחתו למעלה ממאה מצבות בבין עלמין יהודי בסנט לואיס שבמדינת מיזורי בארצות הברית, המשטרה פתחה בחקירה ולהערכתם מדובר במעשה מאורגן, ולא של אדם פרטי.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מואשם על ידי רבים כאחראי לעליית גל השנאה כלפי זרים בארה"ב - בהם גם נגד יהודים. טראמפ נשאל על כך במספר מקרים והתגונן מיד בטענה כי הוא עצמו אינו אנטישמי, אך בכירים בצוותו - הבכיר שבהם הוא יועצו הקרוב סטיב באנון, נתפסו בעבר באמירות אנטישמיות. זאת, יחד עם ההתבטאויות הקשות נגד מהגרים מעלה את רף השנאה בארה"ב נגד זרים.

על עליית מקרי התקיפה על רקע אנטישמי בארה"ב בחודש האחרון, הגיבה איוונקה טראמפ, בתו של נשיא ארה"ב, לסדרת המתקפות על יהודים, "אנחנו חייבים לוודא שיש בארה"ב סובלנות דתית, ארה"ב היא אומה שבנויה מסובלנות דתית, ואנחנו חייבים לוודא שבתי הכנסת ומבני דת ציבוריים מוגנים".

איוונקה טראמפ, שנשואה לג'רארד קושנר - אחד האנשים החזקים בבית הלבן, הגיבה למקרי האנטישמיות לאחר ש-11 מבנים יהודיים פונו מאנשים עקב התרעה על פצצה בבניין מגורים, שבהמשך התברר כי הייתה התרעת שווא.

דובר הבית הלבן הוסיף בנושא - "אנחנו מגנים כל מקרה אנטישמי בצורה הברורה ביותר, אין לזה מקום בארה"ב". מוקדם יותר התראיין נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ ואמר לרשת MSNBC - "ההתקפות האנטישמיות ראויות לכל גינוי אפשרי, הן צריכות להיפסק והן יפסקו".
אנטישמיות בית קברות פילדלפיה השחתה קברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד