י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

11 שנות מאסר לחרדי שדקר יהודי "ערבי"

11 שנות מאסר נגזרו על צעיר חרדי שהורשע כי דקר יהודי אחר, לאחר שחשב שהוא ערבי - ומתוך כוונה לדקור ערבי אחר. צפו בווידאו מהזירה

שלמה חיים פינטו בבית המשפט. צילום: פלאש 90
שלמה חיים פינטו בבית המשפט. צילום: פלאש 90

בית משפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (ב') 11 שנות מאסר על שלמה חיים פינטו, תושב קרית אתא שבאוקטובר 2015, במהלך גל הטרור, יצא מביתו עם סכין על מנת לדקור ערבי למוות, ובסופו של דבר דקר יהודי בעל מראה מזרחי.

פינטו הורשע כי ביום הדקירה, בסביבות השעה 11:00 בבוקר, הצטייד בסכין מטבח, סכין יפנית ופטיש, ונסע ברכבו לרחוב זבולון במרכז קריית אתא, במטרה לאתר אדם ערבי ולהרוג אותו. פינטו יצא מרכבו כשהוא מחביא את הסכין בשרוול הימני של חולצתו. הבחין באדם ברחוב, וסבר כי הוא ממוצא ערבי. לפני שהספיק לדקור אותו, נכנס אותו אדם לתוך סניף בנק "טפחות", הנמצא בקרבת מקום. פינטו המתין מחוץ לבנק לצאתו, בחלוף זמן קצר, ומשלא יצא, החליט לעזוב את המקום ולאתר קורבן אחר וכך הגיע למרכול, שם ניסה לדקור פועל.

פינטו הבחין באוריאל ריזקן בן ה-22 כשהוא מסדר מוצרים במחלקת המוצרים הקפואים, הוא עצר במעבר המקביל למעבר בו עמד אוריאל, ובחן את מראהו. לאחר שהשתכנע כי הוא ממוצא ערבי, החליט לדקור את אוריאל. הוא הגיח מאחוריו כשהסכין בידו, ודקר את אוריאל מספר פעמים באזור המותן, הגב התחתון והכתף. ריזקן החל לברוח, בעוד שלמה חיים רודף אחריו בסופר, כשהסכין בידו, על-מנת להמשיך ולדקור אותו.

בשלב מסוים, התקרב פינטו לריזקן, אך הוא חסם את דרכו באמצעות עגלת סחורה, ולא אפשר לו להמשיך ולדקור אותו. אז עזב פינטו את המקום. בצילומי האבטחה נראה פינטו לבוש כחרדי בחולצה לבנה וכיפה שחורה, בשעת ניסיון הרצח.


צילום: מצלמות אבטחה
דקירה יהודי דקר יהודי שלמה חיים פינטו קרית אתא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד