י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

חלל תקשורת החלה להפעיל את הלווין המושכר עמוס 7

הלווין, שבבעלות חברת "אסיהסט" ומושכר על ידי חלל תקשורת, הגיע לנקודת המסלול המיועדת שלו והחל לספק לה שירותים • מדובר בחלק מהמענה של החברה לאבדן הלווין עמוס 6, שהתפוצץ טרם שיגורו

חלל תקשורת החלה להפעיל את הלווין המושכר עמוס 7



חברת חלל תקשורת שבשליטת יורוקום (64%) של שאול אלוביץ' ממשיכה בהתקדמותה העסקית לאחר אבדן הלווין עמוס 6. החברה הודיעה כי הלווין האמריקאי שהיא משכירה מחברת אסיהסט מהונג-קונג, הגיע לנקודת המסלול שיועדה לו, 4w, וסיים את כל הבדיקות בהצלחה.

כעת יוכל הלווין, שייקרא עמוס 7, להחליף את הלווין הישן עמוס 2, שיגיע בקרוב לסוף חייו המסחריים וייצא מכלל שימוש. הלווין החדש יספק שירותי תקשורת ללקוחות של חברת חלל במזרח התיכון, אירופה ואפריקה, שיועברו אליו באופן הדרגתי.

חלל תקשורת חתמה על הסכם להשכרת הלווין בחודש דצמבר 2016 מחברת אסיהסט, בשל הצורך המיידי להביא להחלפת עמוס 2 תוך המשך אספקת שירותי תקשורת ללקוחות החברה. זאת לאחר שכשלושה חודשים קודם לכן התפוצץ הלווין עמוס 6, שהיה אמור להחליף את עמוס 2, על כן השיגור בטרם שיגורו לחלל.

הלווין שיקרה עמוס 7 מושכר לחלל תמורת 22 מיליון דולר בשנה, למשך 3 שנים (עם אופציה ל-4 שנים). גורמים בענף מסרו כי מדובר בתשלום גבוה יחסית עבור ההשכרה, וכי החברה ההונג-קונגית ניצלה במידה מסויימת את הצורך הדחוף של חלל בהשכרת לווין באופן מיידי.

בחלל מקווים לקצר את תקופת ההשכרה ככל הניתן, ולהחליפו בלווין החדש אותו רכשה באחרונה מחברת בואינג תמורת ל-161 מיליון דולר, ברגע שייכנס לשימוש - על פי הצפוי ברבעון הראשון של 2019.
לווינ עמוס 7 שאול אלוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד