י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

בעקבות האנטישמיות - אגודת ישראל בארה"ב: "ימים קשים. מודים לטראמפ ולמי שמזדהה"

הכותרות על האנטישמיות בארצות הברית אינן פוסקות - אגודת ישראל הוציאה הודעה מיוחדת בה היא מגדירה את התקופה "ימים קשים"

צילום: יונתן זינדל פלאש 90
צילום: יונתן זינדל פלאש 90

אגודת ישראל בארה"ב פירסמה תגובה רשמית לאור העלייה במקרי האנטישמיות לאחרונה ברחבי המדינה. אתמול פירסמנו כאן ב"בחדרי" את הנתונים המלאים על אירועים לפני ובזמן נשיאות טראמפ.

"אין צורך להסביר את הסלידה שלנו מהאירועים האנטישמיים שהתרחשו בשבועות האחרונים, שהזכירו תקופות אפלות נגד העם היהודי אפילו בחברה האמריקאית.

"מוסדות יהודיים, כמובן צריכים להיות מאד עירניים במיוחד בימים אלה, כדי להבטיח כי הפחדנים הנתעבים שהביעו את עצמם בפיזור איומים, כשהפיצו שיש פצצות בתוך בנינים מלאים יהודים, והפילו מצבות בבתי קברות - אינם מסוגלים לקחת האיבה שלהם למקום קשה יותר.

"אנו מודים לרשויות אכיפת החוק שפעלו בלהיטות ובנחישות בעקבות ההתקפות האנטישמיות האחרונות".

וכאן מגיע שלב התודות ולמעשה הגיבוי למערכת הממשל: "אנחנו מודים לנשיא טראמפ על הגינוי הברור שלו על ההתקפות האנטישמיות; לסגן הנשיא מייק פנס על ההשתתפות האישית שלו במאמצי הניקוי בבית העלמין שהושחת ליד סנט לואיס; למושל ניו יורק קואומו שהבטיח להעמיד לדין על כל פשע שנאה נגד יהודים, ועל תקציב של 25 מיליון $ שאישר כדי לשפר את האבטחה במוסדות חינוך יהודיים.

ולכל אותם אזרחים טובים לא יהודיים שהביעו את הזדהותם עם הקהילה היהודית בימים הקשים שעוברים עליהם".

בסוף התגובה מציינים באגודת ישראל דאמריקה: ""מעל הכל עלינו לזכור תמיד כי ההגנה האולטימטיבית של עם ישראל מגיעה מלמעלה, ורק והתפילות שלנו הם אלו שבסופו של דבר יבטיחו את ביטחוננו".

כזכור, מאות מצבות חוללו בתחילת השבוע בבית הקברות היהודי בפילדלפיה, הן נשברו או הוזזו ממקומן. המקרה הזה מצטרף למקרה דומה שאירע לפני שבוע, אז חולל בית הקברות היהודי בסנט לואיס, שם חוללו קרוב ל-200 מצבות.

כפי שדווח אתמול (ד') ב'בחדרי חרדים', לראשונה מאז נבחר לתפקידו, נאם דונלד טראמפ בלילה שבין שלישי לרביעי בפני הקונגרס האמריקני, ובדבריו תקף את האנטישמיות בארה"ב.

"האיומים האחרונים על המרכזים היהודיים והוונדליזם בבתי הקברות היהודים", אמר טראמפ, "כמו גם הירי בקנזס סיטי, כל אלה מזכירים לנו שאולי אנחנו אומה שחלוקה בדעותיה בענייני מדיניות, אבל אנחנו מאוחדים בגינוי שנאה ורשע בכל הצורות המכוערות האפשריות", אמר.
אנטישמיות בארה"ב אגודת ישראל אמריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד