י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בית הקברות חולל, המושל צעד במחאה

בפעם השלישית בתוך שבועיים, חוללו קברים והושחתו מצבות בארה"ב, והפעם בבית קברות יהודי בעיר רוצ'סטר שבמדינת ניו-יורק • בצעדת מחאה שארגנו חברי הקהילה היהודית בעיר, השתתף מושל פנסילבניה, טום וולף, מהמפלגה הדמוקרטית, שאמר כי "חילול בתי הקברות היהודיים מחלל את הערכים שכל האמריקנים מוקירים"

המצבות שחוללו בפילדלפיה. צילום: מאיר ברנשטיין
המצבות שחוללו בפילדלפיה. צילום: מאיר ברנשטיין

בפעם השלישית בתוך שבועיים, חוללו קברים והושחתו מצבות בארה"ב, והפעם בבית קברות יהודי בעיר רוצ'סטר שבמדינת ניו-יורק.

חילול קברים והשחתת מצבות בבתי קברות יהודיים הפכו לאחרונה לדבר שבשגרה בארה"ב. לאחר שבפילדלפיה ובסנט לואיס הושחתו בתי קברות, חולל הפעם בית הקברות שבניו יורק. בתגובה, יצאו מאות אנשים בצעדת מחאה לרשויות החוק לשים לדבר סוף לתופעה החמורה. מארגני הצעדה קראו לרשויות "להשיב את הביטחון לקהילה היהודית".

יחד עם משתתפי הצעדה נמנה מושל פנסילבניה, טום וולף, מהמפלגה הדמוקרטית, שאמר כי "חילול בתי הקברות היהודיים מחלל את הערכים שכל האמריקנים מוקירים".

עוד קודם הצעדה הורה מושל מדינת ניו-יורק, אנדרו קואומו, לפתוח בחקירת חילולו של בית עלמין היהודי ברוצ'סטר.

מנהל בית הקברות סירב לקבוע שמדובר בפשע שנאה, ואמר כי אפשר שמדובר בוונדליזם. המושל קואומו שהתראיין לתקשורת המקומית בנושא אמר "בניו יורק יש אפס סובלנות כלפי כל סוג של אפליה. אזרחי המדינה יהיו מאוחדים תמיד נגד כל גילוי של אנטישמיות".

מאז נבחר טראמפ לנשיא, מעל 100 מרכזים יהודיים קיבלו התרעות על פצצות בבניין הקהילה, מה שהביא לפינוי האנשים מהבניינים. בסופו של דבר, בכל המקומות התבררו ההתרעות כהתרעת שווא, והדבר גרם עגמת נפש גדולה לקהילות בהן הם פונו. כעת כאמור, נאלצים חברי הקהילות בארה"ב להתמודד עם תופעת חילולי הקברים, כשעד לרגע זה לא נעצר אף אדם בחשד למעשים החמורים.
חילול קברים אנדרו קואומו ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד