י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

טראמפ לא מוותר: חתם על צו הגירה חדש

לאחר הסערה הגדולה שפרצה והקשיים המשפטיים בהם נתקל עם צו ההגירה הקודם, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לא מוותר: חתם על צו הגירה חדש, אך מרוכך מעט

דונלד טראמפ (רויטרס)
דונלד טראמפ (רויטרס)

לאחר הסערה הגדולה שפרצה והקשיים המשפטיים בהם נתקל עם צו ההגירה הקודם, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לא מוותר: חתם על צו הגירה חדש, אך מרוכך מעט.

כאמור, הצו החדש מרוכך מעט, כך למשל הוסרה עיראק מרשימת המדינות המוסלמיות שמהן תיאסר כניסת מהגרים. אנשיו של טראמפ מקווים כי הצו המרוכך לא יבוטל על ידי בתי המשפט כמו הצו הקודם.

כזכור, טראמפ חתם על הצו הקודם בסוף חודש ינואר, בו נאסרה כניסת אזרחים משבע מדינות מוסלמיות - עיראק, איראן, לוב, סודאן, סומליה, סוריה ותימן. עם חתימת הצו התעוררה מהומת ענק בארה"ב ומאות אלפים יצאו להפגין ברחובות. כלי התקשורת הליברליים הביאו סיפורים סוחטי דמעות על מהגרים שהופרדו ממשפחותיהם.

בתי המשפט ביטלו את הצו וקבעו כי הוא אינו חוקתי ומדובר באפלייה, זאת למרות שהצו דומה מאוד לצו הגירה עליו חתם הנשיא הקודם ברק אובמה ולמרות שלטראמפ יש זכות לחתום על צו שכזה מתוקף תפקידו כנשיא ארה"ב, כל עוד מדובר בסיבות ביטחוניות.

כאמור, טראמפ לא התקפל וחתם היום על צו חדש ומרוכך, בו הוסרה עיראק מרשימת המדינות האסורות. כמו כן, הצו החדש יכנס לתוקפו רק תוך עשרה ימים, זאת בניגוד לצו הקודם שנכנס לתוקף באופן מיידי.

בכיר בבית הלבן ציין כי "הצו החדש מוודא שעשרות אלפי תושבים קבועים בארה"ב שהם בעלי גרין קארד והגיעו מהמדינות שברשימה לא יושפעו ממנו".
ארה''ב צו הגירה דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד