י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

צפו: "מתאבד שיעי מי שלא הולך עם דרעי; כל הצרות שלי בגלל זה"

על רקע המאבק סביב מינוי רב עיר ומול כל חברי המועצה, ראש העיר לוד יאיר רביבו פיטר את סגנו מש"ס והסביר כי כל צרותיו נפלו עליו בגלל שלא הלך יד ביד עם דרעי: "בגדת בי. כל הצרות שלי בגלל שלא הלכתי עם דרעי" • צפו

רביבו בנאום הפיטורים בעירייה
רביבו בנאום הפיטורים בעירייה

 

על רקע המאבק סביב מינוי רב עיר ומול כל חברי המועצה, ראש העיר לוד יאיר רביבו פיטר מוקדם יותר היום (שני) את סגנו מש"ס, אליהו ממן, שפעל לכאורה בניגוד לדעתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי.

רביבו הסביר את הסיבה לפיטוריו של ממן: "לצערי הרב אני מודיע בזאת על פיטורי הסגן שלי אליהו ממן. אני מפטר אותך ולוקח ממך את כל הסמכויות. אתה בגדת בי, הלכת מאחורי הגב שלי".

"אני מדבר מדם ליבי. כל הצרות שיש לי פה היום זה בגלל שאני לא עם אריה דרעי - ולמה אני לא עם דרעי, אתם יודעים?! בגלל ממן" אמר רביבו.



לדבריו, "אריה דרעי אמר לי: 'תבוא איתי ועם מאיר אסולין - ואני איתך במה שאתה רוצה - ברב העיר, מועצה דתית, בהכל'. אמרתי לדרעי לא, כי מילה שלי זה מילה. יש לי הסכם קואליציוני עם אליהו ממן – והבטחתי לו בבחירות - תלך איתי תקבל סגן ראש העיר. ממן הלך איתי וקיבל סגן. כי מילה שלי זה מילה".

"נשכבתי על הגדר בשבילו והוא הלך מאחורי הגב שלי. עכשיו ממן התקפל בגלל ששמע שמאיר אסולין הולך איתי בעניין בחירת רב העיר" אמר רביבו והוסיף הבטחה לנציג ש"ס הנוסף שתמך בו במחלוקת על מינוי הרב לעיר: "כל הכבוד לאסולין, שלמרות שלא היה חייב לי כלום, הלך איתי. אני אפצה את אסולין. אני אפצה אותך ואתן לו סגן במקומו של ממן. שאנשים יבינו מה זה מילה".

"לא יכול להיות שממן, הסגן שלי בשכר, הולך נגדי וכותב מכתב נגדי מאחורי הגב. יומיים הוא לא ענה בטלפון, לאן הגענו? אני מוכן ללכת הביתה, אבל שתהיה פה פוליטיקה נקייה. צר לי שאני עושה את המהלך הזה, אבל אני מפטר את ממן מהסגנות. אפילו ששלחתי לך היום את העוזר שלי בניסיון להגיע להידברות אמרת – 'חכם שלום כהן קובע'. אז לך לחכם שלום. בזה סיימתי את ההתקשרות איתך".

רביבו הוסיף, "אני יודע את האמת מה עשיתי בשבילך בחירות. אמרו לי אנשים: 'אתה הולך נגד שר הפנים. אתה מתאבד שיעי אם אתה הולך נגד דרעי'. אבל התאבדתי בשבילך".

כאמור, הסערה בעיריית לוד פרצה לאחר שגורמים שונים ניסו ברגע האחרון לשנות את הרכב הוועדה הבוחרת את רב העיר, זאת בניגוד לעמדת ראש העיר. למרות הלחצים, רביבו לא התקפל והודיע כי מי שיתמוך בהחלטה לשנות את הרכב הוועדה הבוחרת יפוטר.

ממן אמר הערב בתגובה ל"בחדרי חרדים: "אני פעלתי על פי מה שהונחיתי מחיים ביטון. חברי לסייעה מאיר אסולין תמך בעמדת ראש העיר שלא להחליף את הנציגים בוועדת הרבנים. לטענתו הוא לא יודע על הנחייה מחיים ביטון, למרות שהוא מצויין במכתב ששיגר ביטון".

יאיר רביבו אליהו ממן לוד מינוי רבנים פיטורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד