י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שופט חרדי הותקף; באוהיו רוסס: "נשלח אתכם לתאי הגזים"

מעל 100 מרכזים יהודים קיבלו התרעות שווא על פצצות, ב-33 מדינות בארה"ב, זאת לצד התגברות התקיפות והתקריות האנטישמיות ברחבי המדינה • היהודים מתלבטים האם כהונתו של הנשיא טראמפ מעודדת את התקריות, או שאין לכך קשר

שופט חרדי הותקף; באוהיו רוסס: "נשלח אתכם לתאי הגזים"
יונתן זינדל פלאש90

משטרת ניו יורק חוקרת מקרה אנטישמי שהתרחש בתחילת השבוע כנגד השופט החרדי נח דיר, במהלכו צעק אנטישמי לכיוונו קריאות גזעניות. בנוסך, כתובת נאצה וצלב קרס התגלו על בית כנסת יהודי באוהיו.

נח דיר, שופט עליון חרדי החובש כיפה שחורה, שימש בשתי קדנציות כחבר מועצת העיר ניו-יורק כמייצג של שכונות בורו פארק ופלטבוש. בעקבות החוק האוסר על מועמד לכהן יותר משתי קדנציות, נאלץ דיר להתפטר.

ביום ראשון השבוע צעד השופט ליד "המרכז הרפואי מיימונידס" הממוקם בשכונת בורו פארק ברובע ברוקלין בעיר ניו יורק, בסביבות השעה 8:00 בבוקר. לפתע התקרב אליו צעיר והתחיל לצעוק לעברו קריאות גזעניות. השופט דיר לא התייחס אליו, מה שהרגיז את האיש עוד יותר, שצעק לו "אין לך פה יהודי"? והוסיף במשפט כמה קללות וניבולי פה. השופט החרדי נכנס לרכבו, נעל את הדלתות והזמין משטרה, שמצידה פתחה בחקירה.

במקביל, כתובת אנטישמית וצלב קרס התגלו על דלת בית כנסת בעיר לוריין שבמדינת אוהיו. על הקיר נכתב - "נקום ונשלח אתכם לגזים", כך מדווח האתר Cleveland Jewish News. משטרת לוריין מעריכה כי הכתובת רוססה לפני כמה ימים, וכי עד עכשיו טרם נעצרו חשודים בביצוע המעשה. ל'בחדרי חרדים' נודע כי המקרה התגלה לראשונה על ידי עובדת ניקיון שהגיעה למקום, וגילתה את המסרים האנטישמיים. מה שעוד התברר שמצלמות האבטחה בבניין לא מכסות את האזור שהושחת.

בית הכנסת התייחס לתקרית האנטישמית בדף הפייסבוק שלו, שם נכתב כי "מעשה הוונדליזם לא משקף את השכנים שלנו. אנו מחויבים להמשיך להיות סמל של סובלנות עכשיו ובעתיד. נמשיך לספק חינוך לגבי יהדות, טרגדיית השואה וסובלנות לבתי ספר ולארגונים אחרים".

המעשה הזה מתווסף ליותר 100 בתי ספר ומרכזים יהודיים שקיבלו במהלך השבועות האחרונים התרעה על פצצה ב-33 מדינות שונות בארצות הברית, בנוסף לעוד שניים נוספים בקנדה. כזכור, בשבועות האחרונים התרבו מקרי וונדליזם נגד יהודים והאנטישמיות ברחבי ארה"ב עלתה. בעוד מתנגדי טראמפ טוענים שאלו מצביעי טראמפ שאחראים לזה, תומכי טראמפ מסבירים שהאחראים על הוונדליזם הם מתנגדי טראמפ, הרוצים להשחיר את תומכיו וכמובן את הנשיא עצמו.
אנטישמיות שופט חרדי תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד