י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

לא רק מובילאיי: אוטוטוקס הישראלית גייסה 30 מיליון דולר כדי לגרום למכוניות לדבר ביניהן

החברה מפתחת שבבים עבור תקשורת חכמה בין מכוניות - תחום המכונה V2V - Vehicle to Vehicle • מנכ"ל החברה: "המטרה היא לייצר התראה ותגובה לאובייקטים שאינם בטווח הראייה"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



תעשיית החדשנות הישראלית בתחום הרכב ממשיכה להתפתח. היום (ד') חברת אוטוטוקס (Autotalks) המפתחת שבבים לתקשורת בין מכוניות ובינן לשאר האובייקטים בכביש, הודיעה כי השלימה סבב גיוס רביעי בסך 30 מיליון דולר. סבב זה מביא את סך גיוסי החברה לסכום של כ-70 מיליון דולר.

אוטוטוקס הוקמה בשנת 2008 על ידי און הרן, סמנכ"ל הטכנולוגיות, וניר ששון שכיום אינו בעל תפקיד בחברה. מנכ"ל החברה הוא חגי זיס, שכיהן בעבר כסמנכ"ל חטיבת מוצרים בסרגון וסמנכ"ל מו"פ באיזיצ'יפ. הרן, כיהן בעברו כסמנכ"ל הטכנולוגיות של פסווה הישראלית שנמכרה בשנת 2006 ל-PMC Sierra תמורת 300 מיליון דולר. מרכז הפיתוח של אוטוטוקס, הפועלת בתכנון שבבים ללא מפעל ייצור (Fabless), נמצא בכפר נטר. החברה מעסיקה 65 עובדים בישראל, ארה"ב, יפן, קוריאה, גרמניה וצרפת, ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים.

השבבים של אוטוטוקס נועדו לאפשר תקשורת שאינה מבוססת על קו ראייה, בין כלי רכב או בין מכוניות לרמזורים, אופנועים ואופניים. הרעיון הוא שכל רכב ישדר היכן הוא נמצא בנוסף למידע שרלוונטי לניתוח מיקומו או תנועתו, כמו מהירות, סיבוב הגה או נגיעה בדוושת הגז. מערכות אלה שונות ממה שחברת מובילאיי מפתחת – ומבוסס על עיבוד התמונה בקרבת הרכב. אחת המתחרות הגדולות של אוטוטוקס היא יצרנית השבבים NXP.

"המטרה היא לייצר התראה ותגובה לאובייקטים שאינם בטווח הראייה, או מוסתרים. זה היופי בתקשורת בשונה מפתרונות אחרים - אנחנו לא תלויים במזג אוויר או בתנאי הסביבה", מסביר זיס מנכ"ל החברה. הפתרון של החברה פועל בתחום שנקרא V2X (Vehicle to Everything), התפתחות של מה שמכונה V2V - Vehicle to Vehicle. על אף התחרות, יש לציין כי כל החברות בתחום מחוייבות לעבוד עם פרוטוקול אחיד כדי שכל המכוניות וההתקנים השונים יצליחו לתקשר.

על אף שהיא קיימת כבר קרוב לעשור, אוטוטוקס עדיין לא מייצרת הכנסות משמעותיות, בעיקר משום שתעשיית הרכב פועלת במחזורים ארוכים של ייצור המכוניות וההטמעה של טכנולוגיית תקשורת כזו עדיין לא פרצה. "אנחנו צופים הכנסות בשנת 2018. תעשיית הרכב היא לא טיפוסית, צריך פה הרבה סבלנות, והמשקיעים שלנו מבינים את זה", אומר זיס.

"למרות שהאימוץ של טכנולוגיות לרכב הואץ, זה עדיין בתוך תעשייה מאוד מסורתית ומעורבים בזה חיי אדם. צריכים פה משקיעים עם סבלנות מתוך אמונה שנגיע להכנסות משמעותיות בעוד שנתיים. פעם זה היה נראה הזוי שדיברנו על תקשורת בין כלי רכב – היום זה כבר ברור לכולם", אמר.

המשקיעה הגדולה בסבב הנוכחי היא קרן מאגמה הישראלית ולצידה השתתפו בגיוס הקרנות: ג'מיני, אמיתי ונצ'רס, ליברטי ונצ'רס, דלק מוטורס ו-Mitsui Global Fund. משקיעים חדשים שהצטרפו לסבב הם Fraser McCombs Ventures, קרן השקעות הממוקדת בחברות צמיחה בענף הרכב; Vintage Investment Partners המשקיעה בחברות צמיחה ו-Samsung Catalyst Fund (SCF), הפועלת מקליפורניה, לונדון ותל אביב, ומשקיעה בחברות סטארט אפ חדשניות.

סבב גיוס ההון של אוטוטוקס מגיע לאחר הוראת ה-NPRM (Notice of Proposed Rulemaking) של משרד התחבורה של ארה"ב (USDOT) שתחייב להתקין מערכות V2V בכל המכוניות החדשות שיימכרו בארה"ב החל משנת 2023, במטרה לשפר את הבטיחות בכבישים.
אוטוטוקס תקשורת חכמה כלי רכב שבבים לתקשורת אובייקטים בכביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד