ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

מי יפעיל את האוטובוסים?

בעקבות המאבק נגד השרות הכושל של 'ביתר תור', פורסם המכרז החדש להפעלת התחבורה הציבורית בביתר

אוטובוס בביתר עילית. צילום: אתר העירייה
אוטובוס בביתר עילית. צילום: אתר העירייה

מאבקם הנחוש של תושבי העיר ביתר-עילית ופעילותה הממושכת והמוצלחת של עיריית ביתר-עילית – נחל הישג גדול בתחילת השבוע, עם פירסומו של המכרז החדש להפעלת התחבורה הציבורית בעיר ביתר עילית, וזאת בתום חודשים ארוכים של דיונים במשרד התחבורה, בהשתתפות נציגי העירייה, להכנת המפרט הטכני של המכרז.

מזה חודשים ארוכים שתושבי ביתר-עילית נאבקים נגד שירותיה הכושלים של חברת ביתר-תור. אין-ספור פגישות עבודה קיימו ראש העיר הרב יצחק פינדרוס ומ"מ הרב מאיר רובינשטיין עם בכירי משרד התחבורה, שאטמו אוזניהם מלשמוע את מאות ואלפי תלונות תושבי העיר על השירות הלקוי והגרוע של חברת ביתר-תור. עיקר התלונות נגד חברת "ביתר תור" היו בגין חוסר רצינותה של החברה בכל הקשור לזמני היציאות של האוטובוסים, איחורים של שעות ארוכות, המתנה בגשם ובשמש לאוטובוסים שלא הגיעו, דילוגי שעות בניגוד למופיע בלוחות הזמנים, אי מתן שירות נורמלי בשעות הלחץ, בערבי השבתות ובחגים, בזמני חתונות ובעומסים רגילים.

העירייה אף הקימה לשכה משפטית, שריכזה את מאות התלונות שהוגשו במרוכז ובצורה מסודרת למשרד התחבורה, למבקר המדינה ולביתר תור. תושבי העיר התקוממו במיוחד, לנוכח הידיעה כי משרד התחבורה חתם על חוזה עם ביתר-תור לשש שנים נוספות, בניגוד לחוק, בניגוד לעמדת העירייה והתושבים, ובעיצומו של מאבק ציבורי תקיף נגד השירות הלקוי של החברה.

משהתברר לעירייה כי משרד התחבורה אינו מתכוון לבטל את החוזה הבלתי-חוקי, החליטו ראש העיר הרב יצחק פינדרוס, ומ"מ הרב מאיר רובינשטיין, על הגשת עתירה לבית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים, בדרישה להורות למשרד התחבורה לבטל את החוזה לשש שנים נוספות עם ביתר-תור, ולקיים מכרז חדש, כחוק, שבמסגרתו ייבחר מפעיל חדש לשירותי התחבורה הציבורית.

בית המשפט קיבל את עתירת עיריית ביתר-עילית, והצדדים הגיעו להסכמה על ביטול החוזה בין חברת "ביתר תור" לבין משרד התחבורה, תוך קביעה של בית המשפט על פירסום מכרז חדש לא יאוחר מה-15 בספטמבר. במקביל להכנות לפירסום המכרז, נערך סקר לבחינת צרכי התחבורה בעיר, אולם לאחר שסגן שר התחבורה, הרב שמואל הלפרט גילה כי הסקר שנעשה בהזמנת משרד התחבורה נעשה בצורה לא רצינית, לא בשעות העומס וכי הוא אינו משקף נכונה את הצרכים, הוזמן סקר נוסף שעליו הושתת המכרז החדש.

את הכנת המכרז החדש ליוו מקרוב מ"מ ראש עיריית ביתר-עילית, הרב מאיר רובינשטיין, יחד עם נציגי לשכת סגן השר, ובהם הרב שלמה רוזנשטיין והרב מנחם שטרן, שבדקו ועקבו על כל הליכי הכנת המכרז והמפרט המפורסם בו. צוות ההיגוי שהתכנס לישיבות רבות וארוכות יחד עם נציגי העירייה ובכירי משרד התחבורה קיים דיונים בהם הועלו כל הדרישות המיוחדות של המגזר החרדי.

במכרז הוכנסו פרטים רבים שהועלו בישיבות צוות ועדת ההיגוי כגון: השמירה על מחירי הנסיעה למרות התייקרות מחירי הנסיעות בערים אחרות, מסלולי הנסיעות, תחנות קצה, מסלולי הנסיעה בירושלים, אכיפת המשמעת על המפעיל החדש, מחלקת אבדות מסודרת, מהדרין, נוהל הטיפול בתלונות הנוסעים, תדירות, התחשבות בזמנים מיוחדים כגון: חגים ומועדים, סדרנים ומפקחים בשטח, מענה טלפוני לפונים, סדרן לילה וכדומה.

יודגש, כי במשרד התחבורה לא נענו לבקשתה של עיריית ביתר-עילית, לפרסם את המכרז לפני המועד האחרון שנקבע ע"י בית המשפט - ה-15 בספטמבר. את המכרז החדש ניתן לרכוש באגף לתחבורה הציבורית במשרד התחבורה במשך השבועות הקרובים עד לסיום מועד המכרז בה יפורסם הזוכה ומועדי החפיפה בין המפעיל החדש לחברת "ביתר תור". מר יהודה אלבז מנהל האגף לתחבורה הציבורית במשרד התחבורה אמר עם פירסום המכרז החדש, כי לדעתו בקרוב מאוד יהיה שינוי גדול ומשמעותי בתחבורה ביתר עילית.

ראש עיריית ביתר-עילית, הרב יצחק פינדרוס, ומ"מ הרב מאיר רובינשטיין, בירכו על פירסום המכרז, לאחר חודשי הכנה ארוכים, והדגישו כי לאחר כמה שנים של סבל אמיתי לציבור התושבים, במקביל לגידול המבורך במספר תושבי העיר, מגיע לתושבי העיר תחבורה ציבורית טובה, ראויה, אמינה, מסודרת ומבוססת, שתסייע לאלפי התושבים העושים את דרכם, יום-יום, להיכלי התורה, מוסדות החינוך ומקומות העבודה בירושלים והערים הנוספות.

מ"מ ראש העיר, הרב מאיר רובינשטיין, קרא השבוע לנציגי משרד התחבורה, לפקח מקרוב אחר התנהלותה הכושלת של חברת ביתר-תור בתקופה הקרובה, שכן קיים חשש כי בחודשים האחרונים לפעילותה תפחית חברת ביתר-תור את מספר האוטובוסים ושעות הפעילות, בניגוד לחוק. "לא נהסס לפנות לכל המערכות האפשריות, כדי שהתחבורה הציבורית תפעל כסדרה בחודשים הספורים שעוד נותרו לחברת ביתר תור בעיר ביתר-עילית", אמר.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד