י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

במדינת המשטרה, רעש מהומה

המשטרה עצרה את שניאור זלמן חצלקביץ, חסיד ברסלב מברוקלין, ובצעד חסר תקדים הוא יגורש מהארץ

שניאור זלמן חצקלביץ. דובר ערבית שוטפת. צילום: NRG
שניאור זלמן חצקלביץ. דובר ערבית שוטפת. צילום: NRG

שניאור זלמן חצקלביץ, חרדי מניו-יורק, בן 28, נעצר בשבת בירושלים. השוטרים שעצרו אותו הופתעו למצוא ברשותו קוראן ולגלות שהוא דובר ערבית רהוטה.

ברשותו נמצאו גם תצלומים כשהוא עטוי כאפיה, יושב עם קבוצת ערבים במערה ותמונות מעיראק ולבנון, בהן הוא מצולם ללא פאות. חצקלביץ נעצר בעקבות מידע מודיעיני לפיו דיבר על כוונה לפגוע בראש הממשלה בגלל ההתנתקות.

הוא נתפס כשהיה בדרכו עם אברך נוסף לקבר שמעון הצדיק. בחקירה ראשונית, כשנשאל לפשר התמונות במדינות ערב, טען כי הוא אדם חופשי שאינו עובר על החוק. הוא הסביר לחוקרים שהוא מטייל בעולם כתחביב ואוהב לשבת בבתי-קפה.

לפי אתר NRG, בדיקה נוספת העלתה שחצקלביץ נושא מספר דרכונים עם תמונות שונות: בחלקן הוא נראה חרדי ובאחרות - חילוני לכל דבר. עוד התברר שהוא אכן מרבה לנסוע בעולם ולבקר במדינות ערב.

חצלקביץ הובא לחקירת השב"כ, ובסיומה הועבר לטיפול משרד הפנים ומינהלת ההגירה לצורך גירושו מהארץ. למעשה, זוהי הפעם הראשונה שבה דורשת מערכת הביטחון לגרש מישראל יהודי בחשד לעבירות ביטחוניות. עתה הוא נמצא במתקן מעצר בנמל התעופה בן-גוריון, שם החל הליך הגירוש.

עו"ד יורם שפטל, שנקרא לסייע לחצלקביץ לאחר מעצרו, אמר אתמול למעריב: "ברור לחלוטין שמגורש פה אדם בגלל השקפת עולמו, בגלל התבטאות שאינה רלוונטית עוד היום. ההתנתקות חלפה, זהו בולשביזם לשמו, ניצול סמכויות ציני של הרשויות לסלק אנשים שהם לא אוהדים מישראל, כמובן בשל השתייכותם למחנה הלאומי".

משפחתו של חצקלביץ היא משפחה חב"דית. הוא עצמו נמנה על חסידי ברסלב. חצקלביץ דובר, בין היתר, ערבית, אנגלית ורוסית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד