י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פרופסור היס יצא בנזיפה

מתגבשת עסקת טיעון בין פרופ' יהודה היס לבין הפרקליטות. המשפחות שנפגעו זועמות

ד"ר יהודה היס
ד"ר יהודה היס

"זה פשוט טיוח מזעזע", כך אמרה היום (ב') אורה ברז, אמה של תמר ברז ז"ל, בתגובה לפרסום בעיתון 'הארץ', לפיו פרופ' יהודה היס, מנהל המכון לרפואה משפטית באבו כביר, גיבש עסקת טיעון עם הפרקליטות. לפי הפרסום, היס יודה בהוצאת איברים ורקמות מ-125 גופות במכון לרפואה משפטית ויקבל נזיפה בלבד.

גב' ברז הגישה נגד היס תביעת נזיקין ותביעת עונשין, לאחר שהתברר בעקבות בדיקה של ועדת סגלסון, כי מגופה של בתה הוצאו עצמות הלסת. "במקרה שלי לבתי היום יש שלושה קברים, קבר אחד בחולון, מערת קבורה בה קבורות הלסתות שלה בקריית שאול ועוד חלקים נמצאים בקבר אחים שלא יודעים אפילו איפה הוא". תמר ברז נרצחה בשנת 1997 בגיל 33. ארבע שנים לאחר שנקברה, התברר בעקבות התחקיר שפורסם ב"ידיעות אחרונות", שעצמות הלסת שלה נקברו בכד קבורה בתוך מערה בקרית שאול, יחד עם חלקי גופות של נפטרים אחרים.

ועדת סגלסון, שבדקה את הטענות בתחקיר, חשפה ממצאים קשים לפיהם הוצאו אברים מגופות בלי הסכמת המשפחות, בעשרות מקרים. לאחרונה הגישה פרקליטות מחוז תל-אביב את התובענה המשמעתית נגד היס לבית הדין למשמעת של עובדי המדינה. בתובענה מואשם היס כי "התרשל בקיום המוטל עליו כמנהל, בכך שנמנע מלקבוע נוהלי עבודה מסודרים שיבטיחו את קיומו הקפדני החוק באופן שתימנע נטילת דגימות למחקר ללא הסכמה מפורשת של בני המשפחה".

עסקת הטיעון שגובשה בין היס לפרקליטות טעונה אישור של בית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה. החלטה בנושא צפויה להינתן בעוד כחודשיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד