י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

איום: פיגוע ברכבת התחתית

מפקד משטרת ניו-יורק: מדובר במידע אמין על מתקפת טרור. כוננות גבוהה בתחנות ובקרונות

תחנת רכבת תחתית בניו-יורק
תחנת רכבת תחתית בניו-יורק צילום: ארכיון בחדרי

מנהלת הרכבת התחתית בניו-יורק הודיעה כי היא מגבירה את רמת הכוננות בתחנות ובקרונות עקב איומי טרור. ראש עיריית ניו-יורק, מייקל בלומברג, אמר כי ההתרעה, שהועברה על-ידי האף-בי-אי, שבגינה תוגברה האבטחה ברכבת התחתית בעיר היא "הספציפית ביותר עד כה".

לדברי פקיד אמריקני בכיר, התרעת האף-בי-אי ביחס לרכבת התחתית בניו-יורק מלמדת על המקום המתוכנן על המועד ועל דרך הביצוע. בקול ישראל דווח, כי ככל הנראה מדובר בהפעלת מטעני חבלה.

מוקדם יותר נמסר כי הנוכחות המשטרתית בתחנות תוגבר בעקבות איום ביטחוני של מתקפה "בימים הקרובים".

מפקד משטרת ניו-יורק מסר, כי מדובר במידע אמין על איום במתקפה בימים הקרובים. גורמים בניו-יורק מסרבים לפרט ולמסור פרטים מדויקים על ההתרעה הביטחונית.

רשת הטלוויזיה ABC דיווחה מפי מקורות מודיעין, כי שלושה מחבלים נעצרו בעיראק לפני מספר ימים, במהלך מבצע משותף של הסי-אי-איי והאף-בי-איי. על-פי המקורות, אחד העצורים גילה לחוקריו על האיום, לפיו 19 מחבלים אמורים להניח ברכבת התחתית בניו-יורק מזוודות נפץ.

אולם, גם לאחר כמה ימי עבודה לא הצליחו חוקרי משטרת ניו יורק לשלול את המידע שהושג בעיראק. ראש האף-בי-אי בניו-יורק אמר שפרסום ההתרעה נועד להגביר את מודעות הציבור, אבל מטרתו העיקרית היא לשבש את מהלכי המחבלים.

הרכבת התחתית משמשת כלי תחבורה מרכזי בחייהם של עשרות אלפי תושבים המתגוררים בשכונות החרדיות של ניו-יורק, העושים באמצעות הרכבת התחתית את דרכם לעבודה וחזרה הביתה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד