י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

וושינגטון לוחצת על המצרים

המצרים: "ההסדר בדרך". חנויות בארה"ב שוקלות למכור אתרוגים זולים כדי להשאיר מחירי ה'סטים' סבירים

צילום: Brian Hendler
צילום: Brian Hendler

המחסור בלולבים לקראת חג הסוכות גורם לחששות גם בארצות-הברית, אולם גורמים יהודיים מסרבים לטעון כי ההחלטה של המצרים שלא לספק לולבים נובעת ממניעים פוליטיים.

הטענה העיקרית של המצרים היא שכריתת העלים גורמת נזק לעצים. ג'ון בגמן מאוניברסיטת אריזונה ומומחים נוספות לגננות הסכימו עם הקביעה, אולם הרב אבא כהן, הנציג בוושינגטון של אגודת-ישראל באמריקה, הציע למצרים שהענפים ייכרתו בהדרגה ושלפחות מחצית מכמות הלולבים תשלח.

הרב כהן דיווח כי קיבל בימים האחרונים "מסרים חיוביים" מהמצרים ש"ההסדר בדרך". זאת לאחר שיצר קשר עם פקידים בבית-הלבן ובמשרד החוץ האמריקני.

נבחרי ציבור בכירים גם הם פועלים בנושא. חבר הקונגרס גארי אקרמן מהמפלגה הדמוקרטית קיים מספר פגישות בנושא עם שגריר מצרים לארצות-הברית, שגריר אררצות-הברית למצרים, ושוחח בטלפון עם אוסמה אל-באז, היועץ הפוליטי הבכיר של נשיא מצרים חוסני מובארק. גם הסנטור ריק סנטורום וחבר הקונגרס אליוט אנגל הצטרפו למסע הלחצים על המצרים.

במטרה למנוע את עליית המחירים, סוחרי תשמישי-קדושה אמריקנים הזמינו משלוחים של לולבים מקליפורניה ואריזונה.

ארבעת המינים נמכרים בארצות-הברית בסטים בלבד. לדברי הסוחרת מדלין היימן מפילדלפיה, חנויות שוקלות להשיג אתרוגים מאיכות ירודה כדי ל'לפרוע' את המחירים המופקעים של הלולבים, ולהשאיר את מחירי סטים של ארבעת המינים במחיר סביר.

קישורים:
עוד בנושא
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד