י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מי יהיה הרב הראשי?

החל ההליך לבחירת הרב הראשי לירושלים. בין המועמדים: בני הגר"ע יוסף והגר"א וויס

מי יהיה אחראי על החותמת?
מי יהיה אחראי על החותמת?

במכתב ששוגר השבוע לראש העיר ירושלים, הרב אורי לופוליאנסקי וליו"ר המועצה הדתית בירושלים, עו"ד משה יצחק אוסדיטשר, הורה משרד ראש הממשלה להתחיל באופן מיידי בהליכים לקראת בחירות לתפקיד הרב הראשי לירושלים.

יצוין, כי כבר לפני שנתיים פורסמה ברשומות הודעה על הצורך בבחירת רב עיר לירושלים, אך בחירה זו עוכבה עד היום. מאז פטירת שני הרבנים הראשיים הקודמים, הגר"ש משאש זצ"ל לפני כשלוש שנים והגר"י קוליץ זצ"ל לפני כשמונה שנים, אין בירושלים רב ראשי - דבר המעיק על מערכת שירותי הדת בעיר.

לאחר שהוגשה השנה עתירה לבג"צ נגד ראש הממשלה, עיריית ירושלים והמועצה הדתית בירושלים על כך שהליך הבחירה לא קודם מאז פרסום ההודעה, החליטה הממשלה לאחר היוועצות עם משרד המשפטים לקדם את הליך הבחירה. לאור זאת הורה השבוע משרד ראש הממשלה להקים וועדת בחירות בתוך שבועיים ולהתחיל את הליך הבחירות על-פי חוק תקנות בחירת רבני עיר.

הרב אסף אצור, מנכ"ל המועצה הדתית אומר, כי המועצה הדתית תפעל על-פי התקנות לקדם את הליך הבחירה, לאור ההחלטה שנמסרה בבג"צ ולאור הוראת ראש הממשלה. הוא ציין, כי הצורך ברב ראשי לירושלים, הינו צורך חיוני וקריטי לכל מערכת שירותי הדת של העיר הגדולה בארץ ושל מערכת שירותי הדת הגדולה במדינה.

רשימת הרבנים הרואים עצמם מתאימים לתפקיד ארוכה: בניו של הגר"ע יוסף, הגר"א וויס, הגר"י אפרתי, הרב מרדכי אלון והגרא"צ הכהן. אין ספק כי לאחר הקמת ועדת הבחירות יתווספו שמות חדשים אל רשימת המועמדים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד