י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

'קוקה קולה' ירדה מה'גל'

ב'פרסום גל' לא היו מרוצים מהתקציב הזעום של 'קוקה קולה', וההתקשרות בינהם נפסקה. עכשיו המכרז

לא מאמינים במגזר. טל רבן סמנכ"ל השיווק 'קוקה קולה'
לא מאמינים במגזר. טל רבן סמנכ"ל השיווק 'קוקה קולה'

בימים אלו נפסקה ההתקשרות בין 'פרסום גל' ו'קוקה קולה' לאחר כ-7 שנים. היה ניתן להגדיר את הסיפור כ"טלטלה בעולם הפרסום החרדי", אולם למעשה מדובר על נדידה של תקציב פרסום לא גדול ולא משמעותי, גם אם הוא נחשב כאסטרטגי.

הרקע להפסקת ההתקשרות, נעוץ בהיקפי פרסום נמוכים של 'קוקה קולה' במגזר החרדי. לפני כשנתיים התמנה מנהל שיווק חדש לחברה, טל רבן, ומאז צומצם באופן משמעותי היקף הפעילות הפרסומית. ב'פרסום גל' היו מאוכזבים מהתנהלות 'קוקה קולה' במגזר החרדי, וכל ההצעות לפעילות נוספת במגזר נדחו על ידי החברה.

מוקד מחלוקת נוסף בין הצדדים, היה 'כפר המוזיקה של קוקה קולה'. לפני כשנתיים הפיק 'פרסום גל' את כפר המוזיקה של 'קוקה קולה' בימי בין הזמנים, אך החברה לא הסכימה לחזור על הפעילות שוב, למרות שבמגזר הכללי נערכה פעילות בהשקעה של מילוני שקלים.

יצוין, כי גם במדור שיווק ופרסום ב'עניינים' הובאו ידיעות על כך ש'קוקה קולה' יוצאת במהלכים שיווקיים ותמדיתיים גדולים, כמו מיתוג חדש ל'ספרייט' ו'פאנטה', וכן לאחרונה מיתוג מחדש ל'קינלי סודה'. מהלכים היו משולבים במסעי פרסום נרחבים במגזר הכללי, ואילו במגזר החרדי הייתה דממה תקשורתית שעוררה סימני שאלה רבים.

על פי נתוני מצעד הפרסום החרדי של 'עניינים', השקיעה 'קוקה קולה' במגזר החרדי בעשרת החודשים האחרונים של השנה כ-150,000 ₪ בלבד במחירי ריאליים בעיתונות החרדית המובילה.

לפני כחודשיים רכשה חברת 'קוקה קולה' את מחלבות 'טרה', כך שכיום דירקטוריון 'קוקה קולה' מנהל גם את 'טרה'. תושבי בני ברק כבר התרגלו לראות את רכבי המנהלים של ראשי 'טרה' חונים בסמוך למפעל 'קוקה קולה' שבבני ברק.

מצב זה יצר ניגוד אינטרסים ב'פרסום גל', המטפל בשני התקציבים, והמשרד נאלץ לוותר על אחד מהתקציבים (זאת, למרות שבמשרדים אחרים כן מטופלים שני התקציבים). לאחר שהגיעו למסקנה ב'פרסום גל' כי 'קוקה קולה' לא עומדת לשנות את הגישה למגזר החרדי בקרוב, החליטו במשרד הפרסום להפסיק את ההתקשרות עם 'קוקה קולה' ולהמשיך ולהעניק את השירות ל'תנובה'.

תקציב הפרסום של 'קוקה קולה' למגזר הערבי מטופל ב'פובלסיס סקטורס', והתקציב למגזר הרוסי מטופל ב'מגזרים'. בימים אלו יצאה 'קוקה קולה' במכרז בין משרדי פרסום למגזר החרדי, אולם ככל הנראה, תקציב יחסי הציבור של החברה ימשיך להיות מטופל במחלקת יחסי הציבור של 'פרסום גל' שבהנהלת ר' אריה פרנקל.

ב'פרסום גל' סירבו להתייחס לידיעה בטענה שהמשרד לא נוהג להגיב לידיעות מעין אלו. אולם ל'עניינים' נודע, כי ישנם מהלכים ב'פרסום גל' לצרף אליהם חברת משקאות גדולה אחרת, שמתכוונת להשקיע בפרסום נרחב במגזר החרדי בשנת 2006.

יועץ התקשורת של 'קוקה קולה' אומר ל'עניינים': "'קוקה קולה' מפסיקה את ההתקשרות עם 'פרסום גל', ומודה ל'פרסום גל' על שיתוף הפעולה לאורך השנים. 'קוקה קולה' בודקת את האפשרויות ומנהלת מגעים עם מספר משרדים פוטנציאליים. כשיהיה מה להודיע, נודיע".

באדיבות 'עניינים'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד