י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פאריס: נציגות יהודית חדשה

תומכי הרב הראשי של צרפת זכו בבחירות למועצת הקהילה היהודית. כעת יתמכו בהקמת בי"ד כלל-צרפתי

ראשי הקונסיסטוואר היהודי של פאריס בפגישה משותפת
ראשי הקונסיסטוואר היהודי של פאריס בפגישה משותפת

הבחירות למועצת המנהלים של הקונסיסטוואר, מועצת היהדות הדתית בפאריס, הסתיימה בניצחונה של קבוצה המקורבת לרב הראשי לצרפת, הרב יוסף סיטרוק.

הבחירות, שנערכו ביום א', התקיימו על רקע כוונת הרב סיטרוק להקים בית-דין ומערכת כשרות חדשה, שתתחרה בזו היציבה של העיר פאריס, השולטת בשוק הבשר הכשר ומחזיקה את הארגון מבחינה כלכלית.

מקורבי הרב טוענים כי קיים צורך להקים מערכת כלל-ארצית, בעוד שהמתנגדיו טוענים כי הכוונה היא להחליש את בית-הדין הפריסאי, בראשו עומד הרב ירמיהו כהן, איש 'מרכז רבני אירופה'. הרב סיטרוק עומד בראש הארגון המתחרה והוותיק 'ועידת רבני אירופה'.

רשימת 'עתיד הקהילה היהודית' של יואל מרגי, המקורבת לרב סיטרוק, הכניסה למועצה 8 נציגים מתוך 13. רשימה שנתמכה על-ידי נשיא המועצה הנוכחי, משה כהן, זכתה רק ב-4 מושבים.

למרות שרק ששת אלפים בוחרים, מתוך 34 אלף החברים במועצה, השתמשו בזכות הבחירה שלהם, הרשימות שהתמודדו בבחירות הוציאו 50 עד 100 אלף יורו על הקמפיינים. רבים הביעו ביקורת על ביזוז הכספים. "כל הכסף הזה צריך היה ללכת למטרות יותר חשובות, כמו קמפיין הצדקה השנתי", אמר חבר הקהילה דידר סעדיה לסוכנות הידיעות היהודית באירופה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד