י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

נלחמים בסרטן

האגודה למלחמה בסרטן השקיעה במהלך שנת 2005 כ–4 מליון שקלים במימון מחקרים של רופאים וחוקרים מישראל

נלחמים בסרטן



האגודה למלחמה בסרטן השקיעה במהלך שנת 2005 כ–4 מליון שקלים במימון עשרות מחקרים של רופאים וחוקרים מישראל בתחום המלחמה בסרטן בתקווה למצוא תרופה למחלה.

ההשקעה במימון המחקרים בשנת 2005 התאפשרה בזכות תרומות הציבור, וללא מימון ממשלתי כלשהו. המחקרים שנמצאו מתאימים על ידי ועדת המחקר של האגודה, עוסקים במגוון תחומי הסרטן השונים כגון, מחקרים קליני, בהשתתפות חולים, מחקרים בסיסים במעבדה, מחקרים המשלבים אספקטים קליניים ובסיסיים, מחקרים אפידמיולוגים של איסוף נתונים מהשטח וכן מחקרים גנטיים.

האגודה למלחמה בסרטן מאמינה כי למחקר הסרטן אין גבולות גיאוגרפיים והשקעה במחקר היום עשויה להתגבש לכדי פריצת דרך טיפולית תוך מספר שנים ועל כן היא משקיעה משאבים בקידום המחקר במטרה להעלות את שיעורי הריפוי מן המחלה, ולסייע בשיפור איכות חיי החולים.

על האגודה למלחמה בסרטן

האגודה למלחמה בסרטן, הוקמה בשנת 1952. מאז היא מובילה את המאבק במחלות הסרטן בישראל ופועלת בכל החזיתות במטרה להפחית את התחלואה והתמותה מסרטן בישראל. המאבק במחלת הסרטן נוגע לכלל הציבור במדינת ישראל. ההתמודדות עם מחלת הסרטן מהווה יעד לאומי ולכן פעילויות האגודה למלחמה בסרטן חשובות ורלוונטיות לכלל הציבור - בריאים וחולים.

האגודה מפעילה אלפי מתנדבים בכ- 70 סניפים בכל רחבי הארץ ממטולה ועד אילת ופעילותה מתאפשרת הודות לתרומות הציבור וללא מימון מתקציב משרד ממשלתי כלשהו. הוצאות השכר והתפעול של האגודה למלחמה בסרטן מהוות כ – 10% בלבד מסך כל תקציבה השנתי, עובדה הראויה לציון בקנה מידה לאומי ובין לאומי כאחד.

על חולי הסרטן בישראל

היום חיים בישראל כ-120,000 חולי סרטן הנמצאים בטיפול או במעקב. נתוני רישום הסרטן הלאומי במשרד הבריאות, מראים שמדי שנה נוספים בארץ כ-23,500 חולי סרטן חדשים, אך הודות לקידום המחקר ושימת דגש על שיפור אמצעי האבחון, הגילוי המוקדם והטיפול, חל גידול משמעותי במספר האנשים הנרפאים מן המחלה ושיפור ניכר באיכות חייהם של המטופלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד