י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בעיטה מיותרת

אם חשבו אמנון אברמוביץ' וכתב 'ידיעות אחרונות' שהם מבינים בספורט, בא הפרשן של 'בחדרי חרדים', אהרן זילבר, והכה אותם שוק על ירך

איל ההון החרדי ר' לוי לבייב * צילום: COL
איל ההון החרדי ר' לוי לבייב * צילום: COL

כשקראתי את הידיעה על כך שר' לוי לבייב רכש את קבוצת הפועל תל-אביב, קטלגתי אותה באופן טבעי, כמו רבים אחרים ממכיריי, ברשימת הידיעות המשמחות של יום האתמול. בהכירי את האיש ופועלו העצום, אמרתי לעצמי, יופי, עכשיו הם ייאלצו להפסיק לחלל שבת, וכשקבוצה אחת אינה מחללת שבת, הדבר משפיע באופן טבעי על קבוצות אחרות. שהרי דרושים שניים למשחק.

באופן אישי אני מכיר לפחות מיליונר חרדי אחד שזו הייתה שאיפתו - לרכוש קבוצות ספורט ולאלץ אותם להפסיק לחלל שבת. בדרך הזו, טען באוזניי, יימנע חילול שבת בהיקף עצום מאוד. וכשמדובר בלבייב, האיש שכולנו זוכרים היטב את המאבק שנוהל נגדו כאשר הודיע כי קניון רמת אביב ייסגר בשבת, וכיצד עמד על שלו .

ניצח וגרם לקידוש שם שמיים.

לתומי חשבתי שהתקשורת החרדית תחגוג על הרכישה הזו. כבר התחלתי לדמיין כותרות שמבשרות על "קידוש השם: חרדי רכש את 'הפועל' והפסיק שרשרת של חילולי שבת". או לפחות: "מהפכה חסרת תקדים: קבוצות כדורגל יפסיקו לחלל שבת".

מנגד, תיארתי לעצמי את התקשורת החילונית חוגגת מן הצד ההפוך ומבשרת בכותרות ענק את "הבשורה הרעה".

לגבי החלק השני, זה של התקשורת החילונית, אכן לא טעיתי. הפרשן אמנון אברמוביץ' כתב בטורו שבאתר 'וואן': "קניית הפועל תל-אביב בידי לבייב, טומנת בחובה שתי בשורות טובות ואולי אחת רעה... הבשורה הטובה השנייה היא שלבייב מציב כתנאי: טיפוח בני-נוער ממשפחות נזקקות, שיד הוריהם אינה משגת לממן עבורם מסגרת ספורטיבית. הבשורה הרעה היא - אם אכן - שהפועל לא תשחק בשבת. יהיה זה, אם כן, בלתי מרנין בעליל, לגרוע קבוצה כהפועל תל-אביב ממשחקי השבת".

באתר 'ידיעות' בישרה הכותרת הראשית של מדור הספורט: "לב לבייב: "חשוב לי שהפועל ת"א לא תחלל את השבת", ובידיעה עצמה נאמר: "בהתבטאות נדירה לתקשורת אמר לבייב לעיתון 'ידיעות אחרונות': "כל מה שאני והפועל ת"א נוכל לעשות, ננסה לגרום לכך שמשחקי הקבוצה לא יחללו את השבת. זה דבר שמאוד חשוב עבורי וננסה ליישם אותו". בהסכם המתגבש עמד לבייב על כך שככל שהדברים תלויים בהפועל ת"א, משחקי הקבוצה לא יגרמו לחילול שבת".

לגבי החלק הראשון, חלקה של התקשורת החרדית - טעיתי.

טעיתי, כי לא לקחתי בחשבון צרות עין ורשעות קטנונית. אם חשבו אמנון אברמוביץ' וכתב "ידיעות אחרונות" שהם מבינים משהו בספורט, בא הפרשן של 'בחדרי חרדים', אהרן זילבר, והכה אותם שוק על ירך. הם, הבורים, חושבים שייתכן בהחלט ש"הפועל" תאלץ להפסיק לחלל שבת, אבל הוא, המבין הגדול, יודע ש"גם אם משחקי הקבוצה הביתיים לא יתקיימו בשבתות, הרי שמשחקי החוץ יערכו בשבתות, והדבר אינו תלוי כלל בהחלטות של 'הפועל תל-אביב'", וכי "כבר עתה אפשר לקבוע ברמת וודאות גבוהה, שסעיף השבת הוא עורבא פרח, ואין שום סיכוי שהוא ימומש".

הם מבינים שהדברים החלו להתגלגל כבר לפני שנה, הרבה זמן לפני שגאיידמק חשב על רכישת קבוצת ספורט, ואילו הוא, שאינו יכול להימנע משימוש בדמגוגיה זולה, מודיע ש"לבייב לא היה מסוגל לסבול שלארקדי גאידמק יש קבוצת כדורגל" ולכן רכש את 'הפועל'.

אחד משחקני הקבוצה אומר ל'ידיעות' ש"אני אשמח לא פחות מלבייב אם המשחקים ייערכו בימי חול או במוצאי שבת, וזאת לא צריכה להיות בעיה. היום בכל המגרשים יש תאורה ואפשר לשחק באמצע השבוע ולא לחלל שבת", אבל זילבר, משחק במגרש אחר לגמרי. הוא לא נותן למהלך אפילו בדל של סיכוי וקובע: "מעתה ואילך, כל חילולי השבת שתגרום קבוצה זו, יזקפו 'לזכותו' של לבייב". בקיצור, כל מי שחשב עד היום שלתקשורת החילונית מונופול על כתיבה מרושעת, כנראה שאינו מכיר את אהרן זילבר. זילבר מאוד רוצה שיכירו אותו ולכן מרשה לעצמו להשתלח.

מה שמשמח אותי, הוא שבניגוד לקוראי העיתונים החרדים, שאין להם יכולת לדעת את האמת, והם ניזונים אך ורק מהעיתונים ה'כשרים', גולשי האינטרנט יכולים לעשות מעשה מאוד פשוט: קליק ועוד קליק והם רואים בדיוק במה מדובר.

מי מקדש שם שמיים ברבים, ולא בפעם הראשונה, ומי שולח חיצים מורעלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד