י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

'מעריב' מבטיח לפרגן לזק"א

לאחר שבית-הדין לאתיקה קיבל את תלונת זק"א נגד 'מעריב', מבטיחים בעיתון גם לפצות עם כתבה אוהדת

מכתבו של בלייך למשי זהב (לחץ להגדלה)
מכתבו של בלייך למשי זהב (לחץ להגדלה)

עיתון 'מעריב' מתקפל בפני זק"א: במכתב ששלח האומבודסמן של 'מעריב', עו"ד מ. בלייך, הוא מתנצל בפני זק"א על פרסום הכתבות על אי-סדריים כספיים בארגון. הכתבות פורסמו בעיתון 'מעריב' ובמקומון 'כל הזמן' . בלייך כותב ליו"ר זק"א, יהודה משי זהב: "אנו מביעים את צערנו על כך ומצהירים כי לא הייתה לנו כל כוונה לפגוע בזק"א ובמתנדביה ומביעים הערכה לפועלם".

אלא שהיום מתברר, כי ב'מעריב' החליטו לא רק להתנצל בפני זק"א, אלא הם גם מבטיחים להם כתבה נוספת על הארגון "שתהא מותנית בפרסום מידע חדש וכי הידיעה תעמוד באמות מידה עיתונאיות". ככל הנראה, כתבה מעין זו נועדה להציג את זק"א באור חיובי ולתקן את אשר עוות.

מכתבו של בלייך למשי זהב נשלח באופן אישי ולא היה אמור להיחשף בתקשורת. בלייך אף מציין כי "אין לעשות בו שימוש כלפי צד שלישי", אך כמובן, זק"א מיהרו לשגר את המכתב לפעילי הארגון ולכלי התקשורת.

מכתבו של בלייך לזק"א הגיע בעקבות החלטת בית הדין לתלונות הציבור, שפסק בעד זק"א זכה בתביעת דיבה נגד עיתון 'מעריב'.

הכתבות שפורסמה ב'מעריב' ובמקומון הירושלמי 'כל הזמן', גם הוא בבעלות מעריב, התבססו על ממצאי בדיקה של רואה-החשבון אייל הנדלר שנפתח בהוראת רשם העמותות. "אי-סדרים כספיים בעמותת זק"א", הכתיר 'מעריב' את הכתבה. 'כל הזמן' בחר במשחק מילים: "עמותה לא זכה".

החקירה על מצב הכספים בזק"א נפתחה בעקבות קפיצה גבוהה בסכומי המשכורות שקיבלו חברי הנהלה פעילים בארגון, משנת 2002 לשנת 2003.

הנדלר טען כי השכר הינו בגודל הסביר, ומשי-זהב הסביר לכתבים כי ההעסקה של אותם פעילים בשנת 2002 הייתה רק למספר חודשים ואילו השכר בשנת 2003 היה לשנה שלימה.

הם כנראה בחרו שלא להאמין לו, והשופטים אמרו בפסק-הדין כי הכתבות "אינן משקפות באופן הגון ומאוזן את ממצאי הבדיקה", ומציגות "תמונה שלילית, בלתי נכונה בעליל של העמותה ופוגעים בה ובעומדים בראשה פגיעה של ממש".

הנזיפה של חברי בית הדין לאתיקה בעיתון 'מעריב' הגיעה כבשורה טובה עבור ראשי זק"א. אלה מיהרו לשלוח את פסק-הדין בדואר-האלקטרוני לפעילי ומתנדבי הארגון בארץ ובעולם.

'מעריב' ו'כל הזמן' חוייבו לפרסם באחד מעמודי החדשות מודעת התנצלות בהבלטה הראוייה. "התברר לנו כי הכותרת ותוכן הכתבה בכלל עוותו", הם אמורים לכתוב. "מאחר וזק"א חשים עצמם נפגעים, אנו מביעים את צערינו על-כך ומצהירים כי לא הייתה לנו כל כוונה לפגוע בזק"א ומתנדביה ומביעים הערכה לפועלם".

כאמור, היום מתברר כי 'מעריב' אף מתחייב לזק"א לפרסם כתבה נוספת על הארגון שתציג אותו באור יותר חיובי.

קישורים:
עוד בנושא
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד