ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

עוד קבוצה יצאה למצרים

יומיים לאחר ש-200 איש פקדו את קבר אבי שושלת משפחת אבוחצירא בדמנהור, יצאה היום קבוצה נוספת

ארגון חשאי. המקובל רבי רפאל אבוחצירא
ארגון חשאי. המקובל רבי רפאל אבוחצירא

יומיים לאחר שקבוצה של 200 איש פקדה את קבר אבי שושלת משפחת אבוחצירא, רבי יעקב אבוחצירא זיע"א, בדמנהור שבמצרים יצאה היום קבוצה נוספת, בשני מטוסים של חברת 'ארקיע' ו'סאן דור'. אנשי הקבוצה, תושבי רמלה, בראשות הרב יחיאל אבוחצירא רבה של רמלה, יצאו לאחר שנשיא המדינה הפעיל לחץ כבד על לשכת נשיא מצרים, כדי שיאפשר כניסה של עוד קבוצה.

קבוצה זו יוצאת לאחר שממשלת מצרים התירה לכ-200 מתפללים, ובראשם המקובל רבי רפאל אבוחצירא מאשדוד, לפקוד את קבר אבי שושלת משפחת אבוחצירא, רבי יעקב אבוחצירא זיע"א בדמנהור. ההיתר ניתן לאחר פעילות בינלאומית של גורמים רבים.

ממשלת מצרים סירבה מזה ארבע שנים לאפשר לפקוד את קברו של רבי יעקב אבוחצירא זיע"א בעיירה דמנהור, מרחק של כשעה נסיעה מאלכסנדריה. הנימוק הרשמי: בעיות ביטחון ואבטחה של יהודים במצרים.

לקראת יומא דהילולא של רבי יעקב אבוחצירא זיע"א שחל מחר, כ' טבת, איפשרו שלטונות מצרים לקבוצה גדולה לפקוד את קברו. האישור ניתן לאחר לחצים כבדים שהפעילו גורמים בינלאומיים, ובראשם גורמים בכירים ביותר במימשל האמריקני. בעקבות מסע לחצים זה הסכימו המצרים לאפשר את בואה של קבוצת המתפללים, אך בתנאי אחד - אין לפרסם אודות הביקור בכלי התקשורת, וכל האירגון יתבצע בחשאי על-ידי בית רבי רפאל אבוחצירא מאשדוד.

ההכנות לביקור היו חשאיות, ודבר הנסיעה המתוכננת עבר מפה לאוזן. ההרשמה הייתה מיידית. מטוס של חברת 'סאן דור', חברת בת של 'אל על' הועמד לרשות היוצאים מצרימה. 300 דולר עלתה הטיסה, וכ-200 איש נרשמו לטיסה. כ-30 איש הגיעו מארה"ב.

המטוס המריא אמש בשעה 19.00 בערב מנתב"ג לשדה התעופה באלכסנדיה. משם הועברו אנשי הקבוצה אל ארבעה אוטובוסים. שלטונות מצרים איבטחו את השיירה.

בהגיעם לאוהל הצדיק בדמנהור, שתושביה הוכנסו להסגר, קיימו במקום תפילה ולאחר מכן התקיימה סעודת הילולא, בראשות הנין המקובל רבי רפאל אבוחצירא. שלטונות מצרים איפשרו להביא אוכל מוכן מישראל. את סעודת ההילולא תרם קייטרינג 'שטייסל' מבני-ברק.

לאחר שהמצרים החליטו להעביר את המטוס מאלכסנדריה לקהיר, נאלצה הקבוצה לקצר את שהותה בדמנהור, והנוסעים יצאו בחצות אל שדה התעופה בקהיר, נסיעה שארכה ארבע שעות.

בשעה 8.00, בבוקר שבה הקבוצה לישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד