י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הגרי"ש לא מוסר השיעור היומי

גאב"ד 'העדה' בניחום אבלים אצל משב"ק בעלזא, כנס תלמידי ישיבות בויז'ניץ, והילולות באשדוד וירושלים

אין שיעורים וקבלת רקהל. הגרי"ש אלישיב
אין שיעורים וקבלת רקהל. הגרי"ש אלישיב

* הערב (ה) השתתפו רבים בהילולת בעל 'האביר יעקב' שנערכה באשדוד על-ידי המקובל רבי ישעיהו פינטו, יחד עם אביו רבי חיים פינטו נשיא המוסדות. הסעודה התקיימה בשיתוף מעמד החלאקה לבן המשפחה בהיכל הישיבה 'שובה ישראל'.

* מאות אנשים השתתפו גם בסעודת הילולא מרכזית שהתקיימה לרגל יום ההילולא של הרמב"ם הקדוש ובעל 'האביר יעקב'. סעודת ההילולא התקיימה בישיבתו של הגאון רבי ראובן אלבז ראש ישיבת 'אור החיים' ברחוב יואל בי-ם. את המשא המרכזי נשא האדמו"ר מדושינסקא.

* גם היום לא מסר הגרי"ש אלישיב את שיעורו היומי משום שלא חש טוב. מקורבי ביתו מקווים כי בימים הקרובים יחזור למסור את שיעורו ולקבל קהל.

* האדמו"ר מגור הגיע הערב לאולמי מודיעין בב"ב, כדי להשתתף בחתונת בתו של המשב"ק הרה"ח שלמה פרל. האדמו"ר סידר את הקידושין במקום ולאחר מכן ערך 'לחיים טיש'.

* בשעות הצהריים נערך במלון 'רמדה' מעמד הסיום של כינוס 'ירחי הכלה' שהתקיים במלון בשלושת הימים האחרונים. את דברי הסיום נשאו הגאון רבי אשר וייס הגאון רבי רפאל שמולאביץ והגאון רבי נתן צבי פינקל.

* היום ציינו ברחבי העולם את יום ההילולא של בעל 'הכתב סופר' זצ"ל, רבי אברהם שמואל בנימין סופר. בהונגריה פקדו את ציונו. כמו-כן חל היום היורצייט של בעל הקצות החושן.

* גאב"ד 'העדה החרדית', הגאון רבי יצחק טוביה וייס, הגיע הערב לניחום אבלים אצל הרב שמעון וולף קליין, משב"ק חסידות בעלזא היושב 'שבעה' על פטירת אמו. כזכור בתקופה האחרונה נפגשו השניים מספר פעמים.

* קהל רב השתתף הערב בשמחת שבע ברכות לנכדי האדמו"ר משומרי אמונים. השמחה התקיימה באולמי אפריון, בהשתתפות רבנים וקהל רב.

* בלשכת בית דין צדק שע"י הגאון רבי אשר וייס הוכתר הערב הגאון רבי פנחס פרנקל לחבר הבד"צ. מיד לאחר ההכתרה התקיים במקום דיון, כשהרב פרנקל שימש כדיין.

* הערב התקיימה עצרת התעוררות במלאות 'שבעה' לפטירתו של הגאון רבי נחמיה יגודיוב זצ"ל, ראש ישיבת 'תורת ישראל'. במקום נשאו דברי הספד רבנים וראשי ישיבות, ובראשם הרשל"צ הרב עמאר.

* הערב התקיים כנס של תלמידי הישיבות קטנות של חסידות ויז'ניץ מב"ב, י-ם, אלעד ואשדוד לרגל ימי השובבים בהיכל הישיבה בהר נוף. בעצרת נשאו דברים הרה"צ ישראל הגר והרב אשר ויזניצר, משגיח רוחני בישיבת ויזניץ ברכפלד.

* הערב נערכה שמחת שבע ברכות המרכזית לבן הגאון רבי אהרון שפירא עם נכדת האדמו"ר מערלוי, בת לבנו הגאון רבי שמעון סופר. השמחה התקיימה בבית מדרשו של הרב שפירא בפרדס כץ.

* הערב התקיים מעמד סיום מסכת עירובין ותחילת הלימוד מסכת פסחים בבית-שמש, בבית הכנסת חניכי הישיבות ברמת בית שמש ג'. את המשא המרכזי נשא במקום הגאון רבי חיים דוד קובלסקי מייסד ארגון 'מאורות הדף היומי'. במעמד השתתפו מאות מאברכי הכוללים בעיר.


באדיבות 'הקול החרדי' - 050-8001818
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד