י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חדש: חברת רכש מדיה חרדית

חברת רכש מדיה תרכז מפרסמים גדולים במגזר החרדי. תוריד את מחירי הפרסום. גורם בכיר: "אין להם סיכוי"

"לא רק המחיר קובע". שעיה איצקוביץ מנכ"ל 'תוצאות אפקטיביות'
"לא רק המחיר קובע". שעיה איצקוביץ מנכ"ל 'תוצאות אפקטיביות'



חברת רכש מדיה חדשה אמורה בימים הקרובים להכנס לתחום הפרסום החרדי, מה שעלול להוות איום רציני על משרדי הפרסום והעיתונים בענף. גורם בכיר בענף הפרסום החרדי טוען כי לחברה החדשה אין סיכוי להצליח, אך שעיה איצקוביץ, מנכ"ל ובעלים של משרד הפרסום 'תוצאות אפקטיביות' טוען, כי לאחר בדיקות ומגעים עם משרדי פרסום גדולים במגזר הכללי והחרדי, ניתן בהחלט להצליח וגם לרשום קופון נאה.

תחום הפרסום במגזר החרדי אולי פורח ומשגשג, אבל דרכי הפעולה במגזר החרדי שונות מהנעשה בעולם שבחוץ בתחומים שונים. מי שמנסה לשנות את התמונה, הם חברת יזמות בתחום הנדל"ן העונה לשם 'רייסדור יזמות' ומשרד הפרסום 'תוצאות אפקטיביות'.

חברת 'רייסדר יזמות' מנוהלת על-ידי מר יקי רייסנר, הנושא גם בתפקיד מנהל הרכש והשיווק של החברה הקבלנית 'צ. לנדא'. בשבועות הקרובים אמורה החברה לדווח על עסקאות גדולות בתחום הנדל"ן במגזר החרדי.

השותפים הנוספים בחברה, דווקא כן הגיעו מתחום הפרסום. מדובר על משרד הפרסום 'תוצאות אפקטיביות', שבבעלות שעיה וריקי איצקוביץ. בין הצדדים קיים שיתוף פעולה זמן רב, כאשר 'תוצאות' אחראים על מערך הפרסום של חברת 'צ.לנדא'.

חברות רכש מדיה נועדו להוזיל את מחירי המדיה של רכישת עמודים בעיתונים, באמצעות היקף פעילות גובה במיוחד. באמצעות עוצמה רבה של מפרסמים רבים המתאגדים יחדיו, מצליחות חברות רכש המדיה לכופף את ידם של העיתונים, ולהוציא מהם מחירי מדיה נמוכים במיוחד, ומנגד, עמלות גבוהות ושיתוף פעולה פורה יותר – לטובת המפרסמים.

במגזר החרדי עדין אין גוף כזה שיצר לעצמו כוח משמעותי. כל משרד פרסום רוכש באופן עצמאי את המדיה ללקוחותיו בלבד. אמנם, משרדי הפרסום הגדולים, כמו 'בולטון פוטנציאל', 'אפיקים' ו'פרסום גל', מנהלים בתוך המשרד גם מחלקות מדיה, הרוכשות בהיקפים גדולים ביותר – מה שמאפשר להן להגיע לרמות מחיר מיוחדות ולעמלות גבוהות – אך עדין, אין גוף מתמחה המתעסק ברכש מדיה בלבד.

גוף מעין זה מהווה איום רציני על כל העוסקים בתחום. ראשית, המדיה – העיתונים, יאלצו, ככל הנראה, להוזיל מחירים באופן משמעותי, באם אכן החברה החדשה תעמוד במשימה ותצליח לאגד בתוכה מספר גדול של רוכשי מדיה בהיקפים גבוהים. בנוסף, גם משרדי הפרסום החרדיים לא בקלות ייוותרו על אחוזי העמלות הגבוהים שהם גובים בעבור כל מודעה.

בשיחה עם גורם בכיר בענף הפרסום הוא אומר: "אין סיכוי למהלך כזה להצליח. ענף הפרסום החרדי הוא צפוף מדי כדי שחברה כזאת תצליח להשתלט על נתח שוק. מה גם, שגם משרדי הפרסום וגם העיתונים יעשו הכל כדי להכשיל את החברה החדשה".

אבל לא נראה שיזמי הפרויקט חוששים ממשהו. שעיה איצקוביץ, מנכ"ל ובעלים של משרד הפרסום 'תוצאות אפקטיביות' אומר: "בשבועות האחרונים קיימנו מגעים עם משרדי פרסום גדולים במגזר הכללי והחרדי, והגענו למסקנה שאפשר למקסם רווחים באמצעות רכש מדיה עצמאי".

איצקוביץ הוסיף ואמר: "עשינו פיילוט וגילינו תגובות מאד טובות, עד כדי-כך שגם משרדים מתחרים מוכנים ומעוניינים לקנות באמצעותנו. אין משרד שישתווה אלינו מבחינת הכוח הכלכלי שיהיה לנו. המטרה לאו דווקא להוריד מחירים, אלא להביא ללקוח קשת שלמה של אפשרויות במדיה. לא תמיד המחיר קובע".

יקי רייסנר, המנהל את חברת 'רייסדור יזמות': "הקמנו חברה חדשה שתעסוק רק ברכש מדיה ולא בשום דבר אחר. רק התחלנו לצאת לדרך ועדין לא ברור איך היא תתנהל בדיוק. החברה הולכת להשקיע הרבה מאד כסף ברכש מדיה קבוצתי, בסדר גודל שלא מוכר במגזר החרדי".

איצקוביץ מגלה, כי החברה החדשה תוקם על תשתית רחבה מאד של תזרים מזומנים, מה שיאפשר לה לנהל משא-ומתן מול אמצעי המדיה ולסגור עסקאות מיידיות בהיקפים של מאות אלפי שקלים בלי לקיחת אשראי. בשלב הראשון, משרד הפרסום 'תוצאות אפקטיביות' ירכוש את כל המדיה באמצעות החברה החדשה.

לחברה החדשה אין שם, לא ברור היכן היא תמוקם וכרגע מבוקש איש ניהול שייקח לידיו את הפרויקט (לתשומת לב אנשי הפרסום המעיינים באתר ומחפשים את המשך דרכם).

רק עקיצת יתוש

שעיה איצקוביץ, מנכ"ל 'תוצאות אפקטיביות', נאלץ להתמודד בשבועות האחרונים עם חרושת שמועות על מצבו הכלכלי של משרדו. השמועות החלו בעקבות פשיטת רגל של שתי חברות שפרסמו באמצעותו: 'חן תיירות' ואולמי 'ברקת', וכן בעקבות קריסת המקומון 'מפתח העיר' – ש'תוצאות' השקיע בו ממון רב בעסקאות פרסום.

היום אומר איצקוביץ, כי אין שחר לשמועות, ומשרדו עבר את המשוכה ללא כל בעיה. איצוקביץ אף מוסיף, כי "בגלל כל השמועות שצצו, משרדי פרסום מהשורה הראשונה הציעו לנו הצעות שונות לרכוש אותנו. אמרנו להם שאנחנו יכולים להציע גם הצעות נגדיות. אנשים חושבים שהם יודעים מה בדיוק התרחש מאחורי הקלעים".

לסיכום אומר איצקוביץ: "זו הייתה עקיצת יתוש מטרידה ותו לא. הדבר היחידי שעומד לנגד עיננו הוא איך להגדיל את ההיקפים של המשרד, כאשר בכל שנה אנחנו בסייעתא דשמיא מגדילים את ההיקפים בין 30 ל-50 אחוז".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד