י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

'ברית המילה' עומדת למשפט

הורים גרושים מאילנוי חלוקים: האם רוצה למול את בנם, האב מתנגד. בית המשפט יצטרך להכריע מהי טובת הילד

ברית מילה
ברית מילה

הורים לילד בן שמונה פנו לבית משפט כדי שיכריע אם להתיר לאם למול את בנה בן השמונה, או להימנע מכך, כפי שדורש האב. שופט בבית המשפט של מחוז קוק באילינוי הורה לאם שלא למול את בנה עד שהתיק יידון בפניו. על כך מדווח אתר 'וואלה'.

האם בת ה-31, עקרת בית בעיסוקה, אומרת כי שני רופאים המליצו לה לבצע את הניתוח מסיבות בריאותיות. אולם בעלה לשעבר, בן ה-49, מגדיר את ברית המילה "כריתה לא הכרחית", ואומר כי היא עלולה לגרום לבנו נזק גופני ונפשי.

בחצי האחרון של המאה שעברה נהגו רוב תושבי ארה"ב למול את ילדיהם הזכרים מסיבות רפואיות. אולם בשנים האחרונות התהפכה המגמה, ושיעור המילות ירד מ-90% מכלל הבנים הנולדים בשנת 1970 לכ-60% כיום. האיגוד האמריקני של רופאי ילדים כבר אינו ממליץ על ביצוע מילה, אולם גם אינו מגנה את ההליך וקורא להשאיר את ההחלטה בידי ההורים.

מומחים משפטיים אומרים כי אין בארה"ב כל תקדימים שיסייעו לבית המשפט להכריע בתיק, וכי לאור זאת הוא יוכרע על-פי קביעת בית המשפט לגבי טובת הילד.

בית המשפט הורה לבני הזוג לא לדון בעניין עם בנם. עורך דינה של האם טוען, כי האב הפחיד את הילד בנוגע לצפוי לו אם יעבור את הניתוח. עורכי דינו של האב טוענים כי הסכם הגירושין מחייב להתייעץ עמו בכל הליך רפואי שאינו מוגדר כטיפול חירום.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד