ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

גיבוי מקיר לקיר

הרב מצגר ביקר אצל גדולי ישראל וקיבל גיבוי מלא להמשיך בתפקידו. 'המודיע' ו'יתד' פרסמו הודעה מיוחדת

התקבל בלבביות. הרב הראשי, הרב יונה מצגר
התקבל בלבביות. הרב הראשי, הרב יונה מצגר

הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, ערך היום (ה') סבב ביקורים אצל גדולי ישראל, אשר העניקו לו גיבוי מלא להמשיך בתפקידו. הגרי"ש אלישיב אף הורה לפרסם פניה של הנציגים החרדיים ליועץ המשפטי לממשלה, שיחזור בו מהודעתו לפיה על הרב מצגר לפרוש מתפקידו.

השבוע פרסם היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, דו"ח מיוחד בפרשת קבלת טובות הנאה, כביכול, של הרב מצגר. לצד החלטתו לסגור את התיק הפלילי, דרש מזוז מהרב מצגר להתפטר מתפקידו, אך עד כה הוא לא נענה לדרישה, חרף דעת הקהל התקשורתית והמשפטית, שהעניקה גיבוי לדרישתו של מזוז.

היום ערך הרב מצגר סבב ביקורים אצל גרולי ישראל. הגרי"ש אלישיב קיבל את הרב מצגר בלבביות רבה, ועודד אותו להמשיך בתפקידו. הגרי"ש אלישיב אף ציין בפניו, כי בעבר היו מקרים חמורים בהרבה, ומעולם לא הובעה דרישה מעין זו.

בסיום הפגישה ביקש הגרי"ש אלישיב מהנציגים החרדיים, לפרסם הודעת מחאה נגד דרישת מזוז. בשלב הראשון הופנתה הוראה זו לנציגי 'דגל', אך בסופו של דבר פרסמה כל סיעת 'יהדות התורה' הודעה בעניין, לאחר שהתקבלה הסכמתו של האדמו"ר מגור לפרסום המחאה.

המחאה התפרסמה בעיתונים 'המודיע' ו'יתד נאמן'.

בהודעת הסיעה נאמר: "סיעת יהדות התורה מביעה סיפוק על כי הוכח כי אין להעמיד לדין את הרב מצגר. יחד עם זאת הסיעה תמהה על חריצת משפט בלא דין בדרישת היועץ המשפטי להתפטרות הרב הראשי ללא שימוע ובמדיניות איפה ואיפה, בעוד שהוא לא נהג כך כלפי אישי ציבור בכירים ביותר שהחשדות כלפיהם היו עשרות מונים. סיעת יהדות התורה פונה ליועץ המשפטי לחזור מהודעתו זו".

בביתו של הגרי"ש אלישיב ציינו, כי הוא מצא לנכון לעודד ולחזק את הרב מצגר, בעקבות מסע הרדיפה שמתנהל נגדו, מסע שאינו מוצדק כלל ועיקר, ובשלב זה הוא נמנע מלעסוק לגבי תפקודו של הרב מצגר.

גם בפגישה עם הגר"ע יוסף שמע הרב מצגר דברי עידוד וחיזוק. "כבודו פועל בתפקידו ברבנות הראשית בהצלחה גדולה. אסור לרב להתפטר ובכך להפסיק את פעולתך המבורכות, אנחנו ניתן את הגיבוי הראוי לו".

הרב הראשי לשעבר, הגר"א שפירא אמר לו: "הקב"ה נתן לך כוחות גדולים, תילחם עמם על כבוד הרבנות. בשמים יש מלאך מיוחד ששומר עליך". גם עמיתו הגר"מ אליהו התבטא בדברי שבח יוצאי-דופן. "כבודו זך ונקי כשלג, אני פוסק עליך לא להתפטר". הוא אף הזמין את הרב מצגר לדרוש את דרשת 'שבת הגדול' בקהילתו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד