י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

קרב בינלאומי על ההכשרים

חברות השיחות הבינ"ל מתגוששות על ההכשרים. 'אקספון': "כשרים בלי התחכמויות". 'ברק' שוקלים לתבוע

"בלי התחכמויות". מעמד קבלת ההכשר ל'ברק' בבית הגר"נ קרליץ. צילום: יח"צ
"בלי התחכמויות". מעמד קבלת ההכשר ל'ברק' בבית הגר"נ קרליץ. צילום: יח"צ



המאבק הרועש של ועדות הרבנים בחברות הסלולאר, והמאבק בינן לבין עצמן, הסתיים. כיום, כל חברות הטלפונים הסלולאריים קיבלו את הכשר 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת', זאת לאחר שהתבשרנו היום (ד') באופן רשמי כי אורנג' קיבלה את הכשר ה'וועד'.

אבל עכשיו, מתחיל קרב לא פחות קשה, בין החברות המספקות שיחות בין-לאומיות. המדובר הוא על התקפה חסרת תקדים של 'אקספון' על איכות הכשרות שקיבלה לאחרונה חברת '013 ברק'.

כזכור, דיווחנו כי חברת '013 ברק' קיבלה את הכשר 'משמרת הקודש והחינוך'. על-פי ההסכם, הצהירה 'ברק 013' כי היא תימנע מאספקת שירותי תוכן שאינם ראויים ותחסום את גישת כלל לקוחותיה לכך. כמו כן, תתייחס ברגישות והבנה כלפי הציבור החרדי, ולא תיקח חלק באירועים שיש בהם כדי לפגוע ברגשות הציבור הדתי והחרדי.

עד עתה, החברה היחידה שנהנתה מהכשר 'משמרת הקודש והחינוך' הייתה חברת 'אקספון', שהתהדרה גם בחותמת של 'ועדת הרבנים למען קדושת השבת' ובהכשר 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת'.

מאחורי הקלעים, ניסו ראשי חברת 'אקספון' למנוע את קבלת ההכשר, ולכן עד עתה לא ניתן ל'013 ברק' הכשר נוסף של 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת', שכן מנהלי 'אקספון' הפעילו לחצים.

כבר במסיבת עיתונאים שערכה 'אקספון' לפני מספר חודשים, נאם הרב מרדכי בלוי, יו"ר 'משמרת הקודש והחינוך', והצהיר כי חברה נוספת עומדת לקבל הכשר מטעמו. ניכר היה שדבריו הביכו את מנכ"ל 'אקספון', רפי דיק, שלא אהב לשמוע את הדברים.

לאחר קבלת ההכשר, יצאה '013 ברק' בקמפיין פרסומי במטרה לחשוף את ההכשר. התגובה מ'אקספון' לא איחרה לבוא.

היום (ד') פורסמה בעיתון 'יתד נאמן' מודעת פרסום של 'אקספון', תחת הכותרת "גם הכשרות בלי כוכביות". בתחתית המודעה נאמר: "'אקספון 018', חברת התקשורת הבינ"ל, היא החברה היחידה שמיום הקמתה שומרת על כל הערכים החשובים שלך, עד הסוף, ללא פשרות וללא התחכמויות!".

בנוסף, נאמר במודעה על 'אקספון': "החברה היחידה שמונעת כבר כעת לחלוטין שיחות פסולות – גם בחיוג ישיר וגם בכרטיסי חיוג!... כי אין לנו מה להסתיר".

הדברים הללו הרתיחו הן את אנשי '013 ברק' והן את ראשי 'משמרת הקודש והחינוך'.

נודע, כי ראשי '013 ברק', בשיתוף עם משרד הפרסום 'מגזרים', המטפל בחברה במגזר החרדי, שוקלים להגיש תביעה כנגד 'אקספון' ולדרוש מהם להוריד את הפרסום הפוגע.

ואילו ב'משמרת הקודש והחינוך' זועמים עוד יותר על הפרסום הפוגע. "זו חוצפה וגסות רוח לכתוב כאלו דברים על הכשר שהעניקו גדולי ישראל", אומר גורם בכיר במשמרת. "לא יתכן שמשרד פרסום חרדי ועיתון חרדי יכפישו בצורה כזאת את הרבנים".

ב'משמרת הקודש והחינוך' זועמים בעיקר על מנכ"ל 'אקספון', רפי דיק, ולא חוסכים במילים קשות נגדו. "לא יתכן שמנכ"ל של חברה עסקית יתערב בהחלטות של רבנים. זו גסות רוח".

לדברי הגורם, "במשך שנה וארבעה חודשים ליוונו את 'אקספון' ונתנו להם את כל התמיכה. רק בזכות הכשרות של המשמרת, הם זכו גם לכשרות של 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת'. אנחנו בעד שלכל חברות השיחות הבין-לאומיות יהיה הכשר. שיתחרו ביניהן על המחיר, לא על הכשר".

באדיבות 'עניינים' - מרכז העניינים של הציבור החרדי

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד