י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

צביה לבייב בעתודת המנהיגים

'גלובס' מפרסם היום במוסף מיוחד את עתודת המנהיגים של ישראל. צבייה לבייב-אלאזרוב בפנים

צביה לבייב-אלאזרוב. צילום: גלובס
צביה לבייב-אלאזרוב. צילום: גלובס

העיתון 'גלובס' מפרסם היום במוסף מיוחד את רשימת "40 עד 40". הרשימה מציגה 40 אנשי עסקים או מנהלים מצליחים בתחומם בישראל שטרם הגיעו לגיל 40. לפי העיתון הם "הגיעו לצמרת בזכות נוסחה מנצחת המשלבת תכונות אישיות עם יכולת מקצועית. אלא שמקצוענים יש הרבה, ואילו מנהיגים הכובשים צמרות מצוידים כנראה בדבר-מה נוסף: כריזמה, יכולות פוליטיות, וכמובן גם רגישות בין-אישית.

"חלקם כבר הגיעו לעמדות בכירות ו/או לאקזיטים מפוארים, חלקם נמצאים במרחק אצבע משם, אבל כולם-כולם הגיעו למעלה עוד בטרם חגגו את יום-הולדתם הארבעים.

"הכוכבים שמוצגים כאן יומלצו על-ידי 'גלובס' לפורום המנהיגות העולמית הצעירה, הפועל תחת הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס. אלו מהם שייבחרו, יכהנו בפורום חמש שנים, במסגרתן הם יפעלו בשירות החברה. ההשתתפות בפורום היא זכות יחידה במינה, שתאפשר להם לקחת חלק ממשי בעיצוב העתיד של כולנו".

צבייה לבייב-אלאזרוב היא היחידה המגיעה מהציבור החרדי ומופיעה ברשימה. וכך כותבת עליה שלומית לן:

יורשת עם לב

גיל: 29 תפקיד: סמנכ"ל שיווק של אפריקה ישראל, מנהלת חטיבת הקניונים, ויו"ר חברת אנגלו־סכסון סוכנויות נכסים השכלה: בוגרת סמינר חרדי למורות בלוצרן, בעלת תואר ראשון במינהל עסקים ולימודי ניהול, שיווק ופרסום

מסלול: לבייב־אלאזרוב נבנתה מגיל צעיר מאוד להשתלב בתפקידים מובילים בקבוצה שבשליטת אביה. כבר בגיל 20 מונתה לתפקיד מנהלת פרסום באגף המגורים של אפריקה ישראל להשקעות. ב־2000 מונתה למנהלת השיווק של חטיבת המגורים של הקבוצה, וב־2002 מונתה ליו"ר החברה־הבת רשת אנגלו סכסון ‭51%)‬ אפריקה ישראל, ‭49%‬ מגדל‭,(‬ במקום פיני כהן, המנכ"ל היוצא של אפריקה ישראל. אולי אירוני הוא שהיו שתלו את עזיבתו של כהן עכשיו בין השאר בעובדה שבעל־השליטה לב לבייב מקדם ניהולית את שתי בנותיו, צבייה ורותי אחותה הצעירה ‭,(27)‬ אשר מונתה לאחרונה למנהלת קניון רמת־אביב.

ההרגשה היא שמערך ההסברה של אפריקה ישראל דואג מאוד להבליט את לבייב־אלאזרוב ולבנות אותה כעתודה ניהולית. שיחות איתה מגלות אישה בעלת הומור וחביבות, אולם מצד שני שקולה וזהירה בדבריה, נשמרת מאוד מכל אמירה שיכולה להתפרש כקונטרוברסלית.

בנוסף לתחום הבנייה למגורים שבו היא עוסקת, הישיבה כנציגת הבעלים בשלל חברות קשורות או בנות מקנה לה מבט נרחב יותר על פעילויות הקונצרן. לו הייתה יוצאת לפועל לפני כשנה העסקה שתוכננה, מכירת ‭18% ‬מטלעד לאפריקה ישראל, הייתה לבייב־אלאזרוב מניחה כף־רגל מעודנת ראשונה גם בתקשורת, וזאת מבלי לצפות כלל בטלוויזיה, כמתחייב ממצוות הדת.

"בחלוף השנים‭,"‬ אמרה לאחרונה, "למדתי לנהל את זמני בצורה נכונה, ומזלי הגדול הוא שאני שומרת שבת. זה מחזיק אותי שפויה‭."‬ קשרים: הקשר המהותי ביותר בחייה הוא כמובן היותה בתו של לב לבייב, בעל־השליטה באפריקה ישראל. היא נשואה לדוד אליעזרוב, ששמו המוצמד לשמה רוכך משום־מה לשם בעל הניגון הכמעט־צרפתי אלאזרוב. אליעזרוב הוא סוחר יהלומים, ובנו של סוחר היהלומים גדי אליעזרוב, אשר נקלע, עם אחיו דני, לחובות של 40 מיליון דולר. לב לבייב, בעצמו נושה של ‭1.5‬ מיליון דולר, שקל לערוב לחלק מהחובות הללו. לאחר מכן חזר בו, אולם יחד עם שאר חברי "החבורה הבוכרית" בבורסת היהלומים, הגיע להסדר נושים עם אליעזרוב.

עתידות: לבייב־אלאזרוב נמצאת במסלול קידום די מתוכנן. כרגע היא עוד צעירה, טרם מלאו לה ‭,30‬ אולם בעוד סיבוב או שניים של מנכ"לים לאפריקה ישראל, אין ספק שהאופציה להפקיד בידיה את הגה הספינה כולה תישקל בכובד ראש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד